Elektrobusy BYD znížia exhaláty nielen v Číne

Smogovú drámu, akú aktuálne zažíva Paríž, a kvôli ktorej francúzske úrady zaviedli jazdenie podľa párnych a nepárnych evidenčných čísel, zažívajú v čínskych veľkomestách často. Hoci veľká časť exhalátov tam pochádza aj zo spaľovania uhlia, podiel výfukových plynov je takisto markantný a stále rastie.

bydbus

Riešením je preto aj elektrifikácia mestskej dopravy, ktorú okrem električiek a trolejbusov dokážu efektívne zabezpečiť elektrické autobusy, prípadne elektrotaxíky. Okrem iných čínskych megapol sa touto cestou uberá aj štvormiliónový Nanking, niekdajšie hlavné mesto Číny. Do prevádzky hodlá nasadiť 600 elektrobusov a 400 elektromobilov taxislužby od čínskeho výrobcu BYD.

Firma BYD (Build Your Dream) dnes dodáva elektrobusy do mnohých krajín vrátane USA a EU, no veľké zákazky má najmä na domácom trhu. Radosť z toho má aj americký miliardár Warren Buffet, ktorý v roku 2008 investoval do automobilky BYD vyše 200 miliónov USD a stal sa vlastníkom 10% akcií.

Najväčšiu zákazku získal BYD zatiaľ od čínskeho prístavného mesta Ta-lien na juhu provincie Liao-ning. V dvoch etapách po 600 vozov má tento a na budúci rok do mesta dodať až 1200 elektrických autobusov K9.

bydbus2

V októbri 2013 testovali čínsky elektrobus BYD eBUS-12 aj v mestskej doprave v Poprade a o spolupráci s automobilkou BYD rokoval koncom minulého roka aj levočský výrobca autobusov TROLIGA BUS.  Výsledky rokovaní zatiaľ nepoznáme, ale výroba elektrických autobusov by bola zaujímavá nielen pre slovenský trh, ale aj pre export.

Zdroj: EkoBonus Foto: BYD, cas.sk

Komentáre k článku