Elektrifikácii sa nevyhýba ani Bridgestone, prestane vyrábať lacné gumy

ZDROJ | Bridgestone

Japonský výrobca pneumatík Bridgestone tiež verí elektrifikácii. Verí jej natoľko, že končí s výrobou pneumatík pre lacné spaľováky a venovať sa bude vývoju a výrobe pneumatík pre elektromobily.

ZDROJ | Bridgestone

V denníku Nikkei Asia sa objavila správa, podľa ktorej tamojší výrobca pneumatík Bridgestone končí s výrobou obyčajných pneumatík pre lacné spaľovacie automobily a bude sa venovať hlavne elektromobilom a pneumatikám pre nich. Dôvodom sú aj extrémne nízke ceny obyčajných pneumatík z Číny a Južnej Kórei.

Bridgestone má totiž technológie ako TECHSYN, B-Silend či ENLITEN, ktoré umožňujú spoločnosti vyrábať pneumatiky pre elektromobily s hmotnosťou o 20% nižšou, ako bežná pneumatika a zároveň s o 30% menším valivým odporom.

Aj vďaka tomu sú takéto pneumatiky ideálne práve pre elektromobily, ktoré takýmito šetreniami získavajú čoraz väčší dojazd na jedno nabitie, čo je pre mnohých kľúčový parameter.

Bridgestone sa vyjadril, že kým v roku 2019 tvorili pneumatiky pre elektromobily iba 4% výroby, v roku 2021 spoločnosť očakáva, že to už bude pätina, teda 11% výroby. V roku 2024 má výroba pneumatík pre elektromobily tvoriť až 20% výroby. Dáta platia pre región EMIA (Europe, Russia, Middle East, India, Africa).

Výrobca sa tiež pochválil, že už v súčasnosti je 50% z top 10 najpredávanejších elektromobilov na cestách v Európe obutých práve na pneumatikách Bridgestone.

Gumárenská spoločnosť to plánuje dosiahnuť aj vďaka početným spoluprácam s mnohými automobilkami, ktoré buď už svoje elektromobily predávajú, alebo sa tak chystajú v najbližšom období. Takto Bridgestone spolupracuje s VW Group, no obúvať má aj nové vozidlá od Fiskeru, Rivianu, ale aj Daimleru či ďalších spoločností.

Podľa Nikkei Asia chce Bridgestone vyrábať aj pneumatiky pre elektrické kamióny, ktoré momentálne takmer nikto nevyrába. Pneumatiky pre elektromobily musia byť odolnejšie, keďže elektromobily vo všeobecnosti sú podstatne ťažšie ako ich príbuzní na fosílne palivá.

ZDROJ | VW

ZdrojNikkei Asia,Bridgestone

Komentáre k článku