Elektrický Peugeot e-Traveller ponúkne 9 miest na sedenie

ZDROJ | Peugeotv

Peugeot po dodávke e-Expert prichádza aj s jeho osobnou verziou, e-Traveller. Nový plne elektrický mikrobus ponúkne podobné parametre, v predaji bude aj v niekoľkých veľkostných verziách. Plusom má byť hlavne variabilita.

ZDROJ | Peugeot

Peugeot e-Traveller je postavený na identickej platforme ako Opel Vivaro-e, Citroen e-Jumpy, Toyota PROACE electric či už spomínaný Peugeot e-Expert. Aj preto sa niet čomu čudovať, že v predaji budú dve verzie, resp. veľkosti batérií – 50 a 75 kWh s 100 kW DC nabíjaním. Aj dojazdy oboch verzií sú identické s vyššie spomínanými elektrickými dodávkami, teda 230, resp. 330 km.

Na rozdiel od nich je ale e-Traveller prvou elektrickou dodávkou vo forme mikrobusu. V ponuke bude s možnosťou až 9-miestnej verzie.

ZDROJ | Peugeot

Zároveň budú ale v predaji tri veľkostné verzie – Compact (4,6 m), Standard (4,95 m) a Long (5,3 m). vo všetkých verziách je výška 1,9 m. Okrem toho ale bude v dvoch verziách čo sa týka výbavy – Business a Business VIP. Práve v prvej verzii je možné získať až 9 sedadiel. Minimum je 5. V závislosti od verzie majú zadní pasažieri v druhom a treťom rade buď samostatné posuvné kožené sedadlá s lakťovými opierkami alebo posuvné lavice delené v pomere 2/3 : 1/3.

ZDROJ | Peugeot

V prípade VIP verzie sú sedadlá väčšie a teda i pohodlie cestujúcich má byť väčšie. Vo VIP verzii môžete mať 6-7 sedadiel, vrátane vodiča. Vzadu je potom kancelárske sedenie so 4 samostatnými sedadlami otočenými oproti sebe, alebo 5 sedadiel. Nechýba ani trojzónová klimatizácia s jemným prúdením a zatmavené strešné okno, ktoré zvyšuje komfort pasažierov.

ZDROJ | Peugeot

Pre individuálnych zákazníkov chce Peugeot ponúkať verzie Active a Allure s 5 až 8 sedadlami. Priestranné kombi Combispace dokáže splniť rôzne potreby rodín ako aj dovolenkárov a športových nadšencov. Výrobca ponúka viacero druhov usporiadania sedadiel, ktoré sa dajú posúvať a vyberať. Táto flexibilita umožňuje vyťažiť z vnútorného priestoru maximum a užívať si komfort jazdy. Deti potešia letecké obrazovky v druhom rade a ochrana pred slnkom vďaka zabudovaným roletkám.

ZDROJ | Peugeot

O pohon sa stará 100 kW elektromotor poháňajúci prednú nápravu. K dispozícii sú tri režimy jazdy: Eco (60 kW, 180 Nm), Normal (80 kW, 210 Nm) a Power (100 kW, 260 Nm). Okrem toho sú v novinke aj dve verzie rekuperácie – jemná a intenzívna. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 130 km/h, zrýchlenie na stovku trvá 13,1 sekundy. Rýchlik to teda nie je, ale je aspoň ekologický, čo príde vhod hlavne v mestách, ktoré už zavádzajú určité reštrikcie na vjazdy vozidiel do centier.

ZDROJ | Peugeot

Zaujímavé sú doplnky ako bezdotykové ovládanie otvárania a zatvárania posuvných dverí na oboch stranách. Vybrať si môžete aj vyhrievané sedadlá, predhrievanie vozidla cez appku, vysokonapäťový teplotný rezistor (10 kW), systém Visiopark, Čítanie dopravných značiek apod. Nechýba ani podpora Appla CarPlay a Android Auto.

ZDROJ | Peugeot

Z iného súdka je systém Grip Control, vďaka čomu je možné vraj vyraziť aj mimo spevnených ciest. Mikrobus sa vraj dokáže prispôsobiť akémukoľvek druhu povrchov. Vodič si na stredovej konzole môže vybrať aktuálne požadovaný systém pohonu, ktorý práve potrebuje (Sneh, All-Travel, Piesok, ESP off).

Na rozdiel od Toyoty ponúka Peugeot záruku na batériu na 8 rokov, resp. 160 000 km. Počas tohto obdobia bude mať batéria minimálne 70 % kapacity. Ceny pre náš trh Peugeot ešte neprezradil. 

ZDROJ | Peugeot

 

ZdrojPeugeot

Komentáre k článku