Elektrický Hyundai Ioniq 5 je na svete, vydaril sa aj dizajnom

ZDROJ | Hyundai

Juhokórejský Hyundai včera vypustil do sveta niekoľko videí o kempovaní a novom Ioniqu 5. Všetky končia rovnako, Hyundai Ioniq 5 je pripravený… na dodávanie elektrickej energie. Ale aj omnoho viac. Okrem toho sme sa však dočkali aj prvých záberov, ktoré stačilo mierne vyladiť a poznáme celé vozidlo ešte pred jeho predstavením.

Pozn.: Všetky fotografie v článku sú pre lepšiu viditeľnosť dizajnu vozidla upravené redakciou TECHBOX.

O Hyundai Ioniq 5 vieme dnes už všetko. Výrobcovi totiž pred pár týždňami unikli dôležité technické špecifikácie, pričom teraz sa niekoľko z nich i potvrdilo. Rovnako sa potvrdil i dizajn, ktorý veľmi slušne pripomína koncept Hyundai 45.

ZDROJ | Hyundai

O novinke sme sa pritom dozvedeli už dávnejšie, no až koncom roka sme sa vďaka chybe výrobcu dostali k základným špecifikáciám. „Hyundai IONIQ 5 vo verzii First Edition podľa týchto informácií ponúkne prvým zákazníkom celkový výkon 230 kW, resp. 313 koní s pohonom všetkých štyroch kolies. Z nuly na stovku sa novinka dostane za 5,2 sekundy. Podľa metodiky WLTP máme počítať s dojazdom na úrovni 450 kilometrov. To sa však týka iba základnej verzie s 58 kWh batériou,“ písal kolega na konci decembra 2020.

ZDROJ | Hyundai

Predné i zadné svetlá budú podobné tým z konceptu Hyundai 45, výrazné „pixelovanie“ bude viditeľné hlavne vzadu.

ZDROJ | Hyundai

Hyundai Inoniq 5 bude postavený na novej platforme od Hyundai Motor Group nazvanej Electric-Global Modular Platform (E-GMP), na ktorej budú stáť mnohé ďalšie modely Hyundai, ale aj automobilky Kia.

ZDROJ | Hyundai

Vďaka novým záberom je ale známe, že Hyundai Ioniq 5 bude mať kamery namiesto spätných zrkadiel. Minimálne vo vyšších výbavách, alebo za príplatok.

ZDROJ | Hyundai

Špeciálne tvarované disky kolies majú mať 20 palcov. Majú to byť najväčšie kolesá aké kedy Hyundai použil v elektromobile. Ani ich šírka nie je vôbec malá, ako sa to snažilo kedysi (vlastne aj dnes) kompenzovať BMW i3.

ZDROJ | Hyundai

Zároveň vďaka kempovacím videám zo včera vieme, že pod zadnými sedačkami budú až dve 230 V elektrické zásuvky pre pripojenie prakticky akéhokoľvek elektrického prístroja. Vrátane rúry na pečenie, Hi-Fi zostavy či bežeckého pásu. Ani jedno z týchto zariadení totiž nemá väčší odber ako 3,5 kW, čo znesie systém V2L (Vehicle-to-load).

Vďaka ďalšiemu videu zo včera vieme i to, že Ioniq 5 bude disponovať vysokovýkonným DC nabíjaním. Tešiť sa máme na súboj akčnej kamery, smartfónu, notebooku a Ioniqu 5 po dobití na 5 minút. Súboj spočíva v tom, ktoré zariadenie vydrží po päťminútovom nabíjaní dlhšie. Zatiaľ môžme iba tipovať, no s najväčšou pravdepodobnosťou Ioniq 5, inak by takýto súboj automobilka nerobila.

Vieme však, že „nový IONIQ 5 bude taktiež disponovať 800 V DC nabíjaním, ktoré má dostať batériový modul z 20 na 80 % už v priebehu 15 minút. Čo je však v pri nabíjaní najzaujímavejšie, je solárny panel umiestnený na streche vozidla, ktorý sa postará o priebežné nabíjanie batérie aj počas jazdy alebo pri parkovaní. Tento systém sme už mohli vidieť aj pri modeli Sonata Hybrid.“

ZDROJ | Hyundai

Výsledkom má byť, že po 5 minútach nabíjania získa Ioniq 5 dojazd na ďalších 100 km jazdy (podľa WLTP).

Okrem iného sme sa včera dozvedeli aj to, že Ioniq 5 príde už čoskoro, presnejšie budúci mesiac.

ZDROJ | Hyundai

ZdrojHyundai

Komentáre k článku