Elektrický Harley-Davidson príde už budúci rok

Americká značka považovaná za rodiča veľkých a silných motoriek s benzínovým motorom chystá verziu, ktorá bude využívať alternatívny pohon. Harley-Davidson sa totiž rozhodol svoj budúci prírastok osadiť elektromotorom.

https://youtu.be/j2XglhtZTbA

O elektrickej motorke Harley-Davidson sa povráva už dlhšiu dobu. Prvýkrát nás spoločnosť zaskočila týmto oznámením ešte v roku 2014. Vtedy bol americký výrobca na detaily strohý a dostupné informácie boli skôr neoverené. Už vtedy sa ale hovorilo o tom, že projekt s názvom LiveWire bude pohánať trojfázový indukčný motor s výkonom 74 koní a s točivým momentom 70 Nm. Z nuly na sto by mal najtichší Harley v dejinách zrýchliť pod 4 sekundy a na jedno nabitie prejsť približne 80 km.

Pozrite siScrooser – Harley Davidson s elektromotorom pre chodníky

Od prvej zmienky spoločnosť cestovala s prototypom po celých USA, aby zbierala cennú spätnú väzbu na pripravovaný projekt. Napriek tomu, že mnoho parametrov stále nevieme, model LiveWire by mal prísť na trh už budúci rok.

Harley-Davidson však podľa všetkého nenašiel uznanie od tradičných motorkárov s bradami a koženými bundami. LiveWire bude preto zameraný skôr na mladú generáciu, ktorá podľa tlačovej správy nemusí hľadať spojku. Stačí otočiť kľúčikom a ísť.

ZDROJ | Harley-Davidson

Tu ale úsilie spoločnosti nekončí. V rámci nového prístupu chce výrobca predstaviť aj ďalšie dva elektrické modely. Jeden z nich bude určený do prírody a vzhľadom bude pripomínať dirt-bike.

ZDROJ | Harley-Davidson

Druhý motocykel poháňaný elektrickou energiou je zameraný hlavne na mestské prostredie a ponáša sa na moped.

ZDROJ | Harley-Davidson

Obe spomínané motorky majú prísť v roku 2022. Ak sa vám však vyhotovenia nepáčia, nemusíte byť sklamaný. Harley-Davidson totiž v tlačovej správe spomína, že dizajn sa môže zmeniť. To, koľko bude budúca generácia motocyklov stáť, akú budú mať rýchlosť či dojazd si zatiaľ spoločnosť necháva pre seba.

Dnes už synonymum veľkých a hlučných motoriek má už dlhšiu dobu finančné problémy. Situácii nepomohla ani obchodná vojna USA s Európou či Čínou. Je preto logické, že Harley-Davidson sa snaží nájsť nové spôsoby, ako apelovať novým zákazníkom. Či je toto tá správna cesta ukáže len čas.

ZdrojHarley-Davidson

Komentáre k článku