Elektrické Microlino si už môžete vyskladať, na dodanie si ale počkáte

O švajčiarskom mikroautíčku Microlino sme už čo-to popísali, dokonca aj informáciu, že ide do predaja. Život sa ale mení a tak aj život Microlina. Namiesto príchodu na trh v roku 2018 si ho stále tisícky záujemcov nemôžu ešte kúpiť. Na druhej strane si ho ale môžu vyskladať podľa vlastných predstáv. Cena? Šialená.

Miniatúrne autíčko na elektrický pohon si za inšpiráciu zobralo slávnu BMW Isetta s jedinými dverami vpredu. Elektrická verzia s hmotnosťou do 513 kg, resp. 571 kg ponúkne elektromotor s výkonom 11 kW (15 k) a krútiacim momentom 100 Nm, maximálnu rýchlosť 90 km/h a dojazd 125, resp. 200 km v závislosti od batérie. Výrobca udáva aj dojazd počas zimných mesiacov, a to na 100, resp. 160 km. Z 0 na 50 km/h zrýchli za 5 sekúnd.

ZDROJ | Micro Mobility

Batéria má v základe 8 kWh, za príplatok môžete mať 14,4 kWh. Nabije sa za 4 hodiny z bežnej 230V zásuvky, resp. za hodinu v prípade 11 kW nabíjačky s konektorom Type 1. Rozmery autíčka sú len 2,43 x 1,5 x 1,45 m. Kufor má objem 220 litrov. Podobne ako Isetta, aj Microlino má len dve miesta na sedenie.

ZDROJ | Micro Mobility

Základná cena je 12 000 €, pričom obsahuje základnú batériu s 8 kWh, bielu farbu Vienna White, 13″ plechové disky kolies s gumami Rotalla Setula E-Pace a základný interiér. Ide o tzv. Townie Series. Tá okrem toho obsahuje klasické kúrenie, strešné okno, vyhrievanie predného a zadného okna, Bi-LED svetlomety, posuvné okno na strane vodiča, tónované sklá, dva USB porty a nabíjačku pre domáce nabíjanie.

ZDROJ | Micro Mobility

Za každú farbu navyše zo vzorkovníka Zurich Blue, Paris Mint, Amsterdam Oragne, London Grey, ale aj Gotham Black, Milano Red a Barcelona Brown je príplatok 600 €. V danej farbe je pritom aj časť interiéru, vrátane panelu pred posádkou. Za kryty kolies (puklice) zaplatíte až 150 €.

ZDROJ | Micro Mobility

Ak nechcete mať jednofarebný a veľmi strohý interiér, pripravte si navyše ďalších 700 €. Za tie dostanete nastaviteľné sedadlo z eko kože s bielym prešívaním. Inak hlavný displej, držiak na fľašu či odkladací priestor vo dverách je identický.

ZDROJ | Micro Mobility

Za väčšiu batériu s kapacitou 14,4 kWh namiesto základných 8 kWh zaplatíte 2 500 €.

ZDROJ | Micro Mobility

V konfigurátore je navyše možnosť vybrať si sériu vozidla. Základná Townie Series ale bude prekvapivo v predaji až po tom, čo Micro vyrobí najskôr 500 ks verzie Pioneer Series. Za tú je príplatok 1 500 € už v základe. Ponúka ale navyše čierny pruh medzi zadnými svetlami, audio systém s Bluetooth pripojením, držiak smartfónu, LED osvetlenie interiéru a gumenú rohož na nohy.

ZDROJ | Micro Mobility

V kufri majitelia nájdu aj jednu elektrickú kolobežku od Micro Mobility v špeciálnej edícii. Výrobca navyše hovorí, že ide o zberateľské sériu. Každé vozidlo bude označené x/500.

ZDROJ | Micro Mobility

Treťou možnosťou je Urbanite Series s príplatkom 1 000 € oproti Townie Series. Obsahuje prakticky to isté, ako Pioneer Series, len nemá čierny pruh medzi zadnými svetlami a nie je označená x/500.

Po sčítaní všetkých možných príplatkov nám vyšla suma 17 450 € za verziu Pioneer Series, resp. o 500 € menej za verziu Urbanite. Townie Series s väčšou batériou vyjde na 15 100 €. Škoda však, že za takúto cenu v aute nenájdete klimatizáciu. Jazdiť v aute v lete v mestách je bez klimatizácie veľmi nekomfortné. Navyše otváracie okno je len na strane vodiča, resp. si môžete otvoriť strechu.

ZDROJ | Micro Mobility

Výrobca tiež upustil od pôvodnej myšlienky použiť kamery namiesto bočných spätných zrkadiel. V svetlách po stranách budú jednoducho kruhové spätné zrkadlá ako ich poznáme z bežných vozidiel na cestách.

ZDROJ | Micro Mobility

Microlino ale zažíva iný, vážnejší problém. Autíčko mala vyrábať spoločnosť TMI talianskej skupiny Tazzari, no tá ju predala nemeckému výrobcovi Artega. Ako informuje portál InsideEVs.com, Artega okopírovala kompletný dizajn Microlina a na trh chce uviesť vozidlo Karolino. Podľa tvorcov však bolo vylepšených 150 častí vozidla.

Micro Mobility sa hodlá, logicky, súdiť, no počas toho bude musieť nájsť iného výrobcu, ktorý mu pomôže naplniť tisícky predobjednávok. Aj napriek tomu výrobca tvrdí, že prvé vozidlá Microlino dodá zákazníkom ešte tento rok.

ZDROJ | Micro Mobility

ZdrojMicro Mobility

Komentáre k článku