„Elektrická pružina“ od Dacie má mať dojazd 300 km a minimálnu cenu

ZDROJ | Dacia

Po unikátnom Dustri a pracovno-rodinných Logan a Sandero príde Renault pod značkou Dacia s ďalším unikátom – prvým elektromobilom s logom niekdajšej rumunskej automobilky. Dacia Spring Electric (Elektrická pružina, alebo Elektrická jar?) ponúkne vraj za pomerne priaznivú cenu zaujímavý dizjan a dojazd na úrovni takmer 300 km.

ZDROJ | Dacia

Dacia Spring Electric na prvý pohľad pripomína slávny model Duster, no nová „elektrika“ bude o čosi menšia. Rozmery vozidla sú len 3,73 x 1,77 x 1,52 m. Rázvor náprav je 2,42 m, čo je ale ešte menej ako v prípade takého ZOE (2,59 m) a výrazne menej oproti Dustru (2,67 m), a to až 25 cm. Svetlá výška 15 cm je ale ideálna aj do mesta. Pohon 4×4 ale nečakajte.

Základom je s najväčšou pravdepodobnosťou čínsky Renault K-ZE, ktorý sa na tamojšom trhu predáva za až smiešnych 8 000 €. Dizajn sa ale zmenil a je podstatne zaujímavejší, ako v prípade K-ZE. Prekvapivo sa ale oproti konceptu z marca tohto roka veľmi nezmenil.

ZDROJ | Dacia

Dacia našťastie ubrala z mnohých výrazných liniek pokreslených po vozidle, oranžový lem je už len okolo bočného nárazníka, no oranžovú linku nájdeme aj v prednej maske, na spätných zrkadlách či lyžinách na streche. Tie ale nebudú v každom modeli a Dacia Spring Electric.

Zaujímavé sú napríklad aj predné svetlomety s LED denným svietením v ich vnútri. Zadné svetlá majú byť kombináciou LED a klasických žiaroviek.

ZDROJ | Dacia

Nová Dacia bude ale určite drahšia ako K-ZE od Renaultu, bude musieť spĺňať prísnejšie európske kritériá, no zároveň bude aj lepšie vybavená. O pohon sa bude starať 44-koňový (33 kW) elektromotor s krútiacim momentom 125 Nm. Na stovku sa bude plaziť 15 sekúnd, maximálna rýchlosť by mala byť obmedzená na 125 km/h.

ZDROJ | Dacia

Motor bude fungovať vďaka 26,8 kWh batérii. Na jedno nabitie má podľa automobilky prejsť takmer 300 km v meste, resp. 225 km v zmiešanej premávke, v oboch prípadoch podľa WLTP metodiky.

Na nabíjanie bude možné využívať aj DC nabíjacie stanice, no len do výkonu 30 kW (80% kapacity za menej ako hodinu). Doma či na verejných nabíjačkách budete môcť Spring Electric nabíjať výkonom 6,6 kW vďaka zabudovanej nabíjačke. K dispozícii má byť aj appka MY Dacia pre vzdialené ovládanie základných funkcií. Nabíjací port je v prednej časti, pod logom Dacia.

ZDROJ | Dacia
ZDROJ | Dacia

Dacia Spring Electric bude v predaji v troch verziách. V štandardnej, o ktorej sme písali vyššie, ale aj ako špeciálna verzia pre car-sharingové spoločnosti a tiež ako miniarúrna dodávka pre ekologické doručovanie v mestách.

ZDROJ | Dacia

Kufor bežnej verzie má mať 300, resp. 600 litrov po sklopení zadných sedadiel. V interiéri si má nájsť miesto všetko potrebné, na drobnosti je pripravených vyše 23 litrov odkladacích miest. Úžitková verzia bez zadných sedadiel by mala mať 800-litrový priestor.

ZDROJ | Dacia

Renault v tlačovej správe síce nespomína cenu, no hovorí o Spring Electric ako o najlacnejšom elektromobile na európskom trhu. Tu doteraz viedla Škoda CITIGOe iV s cenou 19 990 €. Stačí teda, aby Dacia Spring Electric stála 19 000 € a už bude najlacnejším elektromobilom na trhu.

ZDROJ | Dacia

Najlacnejšia verzia ale bude s najväčšou pravdepodobnosťou vyzerať vo vnútri asi takto (ako predstavená Spring cargo), vrátane chýbajúcej klimatizácie či autorádia:

ZDROJ | Dacia

Alebo takto, aspoň s autorádiom:

ZDROJ | Dacia

Vylepšiť si novinku bude možné ale napríklad aj o infotainmnet systém s podporou Apple CarPlay či Android Auto či automatickou klimatizáciou a cúvacou kamerou.

ZDROJ | Dacia

Cena zatiaľ nebola stanovená. Dacia Duster sa najskôr dostane do predaja pre car-sharingové spoločnosti, pre bežných spotrebiteľov sa objaví na trhu až budúci rok. Rovnako v tomto čase príde na trh aj cargo verzia. Dacia plánuje ponúkať záruku na vozidlo na 3 roky alebo 100 000 km a 8 rokov, alebo 120 000 km na batériu.

ZdrojRenault

Komentáre k článku