Elektrická motorka Zeus V8 zamierila do výroby, predaj začne budúci rok

Elektrické motorky od spoločnosti Curtiss Motorcycles si získali našu pozornosť už minulý rok. Teraz sme sa konečne dočkali spustenia výroby modelu Zeus, ktorý plánuje trhať asfalt a s ním aj rekordy.

Spoločnosť Curtiss Motorcycles sa pre účel výroby svojich elektrických motoriek spojila so spoločnosťou Fast Radius. Tá ich spoluprácu opísala ako “win-win” situáciu, v ktorej obe spoločnosti robia iba to, v čom sú najlepšie. Curtiss Motorcycles dizajnuje krásne motorky a Fast Radius tieto dizajny spája s tou správnou technológiou a rýchlo vyrobenými a kvalitnými komponentmi.

ZDROJ | Curtiss Motorcycles

Curtiss uvádza, že spoločnosť Fast Radius už vyrobila viac než 60 komponentov pre motorku Zeus. Vo výrobe sa aktuálne nachádza prvých 100 motoriek, ktoré zamieria do predaja už v priebehu budúceho roku. Presný dátum však zatiaľ spoločnosti vysloviť nechcú, počítajú zrejme so zdržaniami.

ZDROJ | Curtiss Motorcycles

Čo však naopak poznáme, je cena. Tá sa zastavila na hranici 75 000 dolárov, za ktorú dostanete motorku s futuristickým dizajnom a hlavne batériou s kapacitou 16,8 kWh. V prípade elektrických motoriek ide o jednu z najväčších batérií na trhu.

Pozrite siEmflux Two – nová elektrická motorka z Indie

Jej špecialitou je však aj uloženie jednotlivých článkov do tvaru motoru V8. Batériový modul V8 bude poháňať motor s výkonom 160 kW, resp. 217 koní.

ZDROJ | Curtiss Motorcycles

Spoločnosť Curtiss Motorcycles okrem toho pracuje aj na niekoľkých ďalších modeloch. Pred mesiacom spoločnosť predstavila model Hades, ktorý má byť predávaný za rovnakú cenu, ako model Zeus. Povedzme si však úprimne, jeho dizajn už až tak vydarený nie je.

ZDROJ | Curtiss Motorcycles

Cenovo dostupnejší bude model Psyche, pri ktorom sa ani spoločnosť Curtiss netají, že ide o priameho konkurenta pre elektrickú motorku LiveWire od spoločnosti Harley-Davidson. Do predaja sa ma eventuálne dostať s cenou 30 000 dolárov.

ZDROJ | Curtiss Motocycles

ZdrojCurtiss Motorcycles (1),(2)

Komentáre k článku