Elektrická Harley-Davidson LiveWire je definitívne tu

Elektrifikácia neobchádza ani klasiky klasík. Harley-Davidson už roky sľubuje plne elektrickú motorku. LiveWire je tu a je to samostatná kategória.

Legendárny Harley-Davidson plne elektrickú motorku LiveWire avizoval už niekedy v roku 2014. O štyri roky neskôr poodhalil zopár detailov, no a tento rok odkrýval detaily stále usilovnejšie. Teraz vyložil karty na stôl definitívne. Harley-Davidson LiveWire ide do predaja.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Spoločnosť prezentuje dvojkolesovú plne elektrickú novinku ako úplne nový motocykel, resp. elektorcykel, ktorý ponúka zážitok plný nových technológií zabalených do prvotriedneho Harley-Davidson dizajnu. LiveWire poháňa motor H-D Relvelation, radenie je plne automatické, stačí pootočiť škrtiacu klapku, má mať optimalizované ťažisko, pevný hliníkový rám, zážitkovú dynamiku vďaka špeciálnemu odpruženiu a dojazd na jedno nabitie v meste približne 236 kilometrov, kombinovaný je odhadom 152 km podľa WMTC.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Samotná spoločnosť charakterizuje plne elektrickú motorku ako ideálne riešenie na presúvanie sa po meste. Po niekoľkoročnom predpredaji Harley-Davidson avizuje spustenie predaja v USA, Kanade a väčšine európskych miest, kde má oficiálne zastúpenie. Začiatok globálneho predaja je naplánovaný na roky 2020 až 2021 a cena by sa mala pohybovať niekde okolo 29 799 amerických dolárov, čo nie je najmenej.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Vynechajme vzrušovanie sa nad tým, že sa legendárna značka pustila do takéhoto projektu, ani mne úplne nejde dokopy spojenie slov elektrický Harley. Ono za tie roky, kým sme sa dočkali finálneho produktu, tu tých polemík už bolo dosť a pozrime sa radšej na to, ako Harley-Davidson opisujú LiveWire po motoristickej stránke.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Motor Harley-Davidson Revelation má v prvom rade osloviť úplne novú skupinu ľudí. Stále je tu poriadny výkon, LiveWire zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,0 sekundy a maximálny krútiaci moment má ponúknuť bezproblémové a svižné zrýchlenie v akejkoľvek rýchlosti, no správanie motora má byť bez drsnosti spaľovacej klasiky.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Automatickú spojku som už spomínal, toto riešenie má priniesť pohodlie ako ostrieľaným motorkárom, tak nováčikom na dvoch kolesách. Systém Twist-And-Go má využívať schopnosť rekuperácie, teda dobíjanie batérie brzdením na maximum. Má to logiku, keďže motorka je primárne určená do mesta, kde sa veľmi plynulo jazdiť nedá.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Harley-Davidson v prípade drsných charakteristík, ako je hluk alebo vibrácie, oholili všetko na minimum. LiveWire síce bude simulovať typický zvuk Harley-Davidson, no vo finále sa sústredí na maximálne pohodlie ako jazdca, tak okolia. Je teda možné, že vás starý bicykel narobí na ulici viac rámusu, než tento motocykel z budúcnosti.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Výhodu, ktorú musia uznať aj najväčší kritici, je jednoduchá údržba. Batéria má päťročnú neobmedzenú záruku, a na čo sa budete musieť sústrediť len mechanické opotrebovanie materiálov, správne napnutý hnací remeň, dostatok oleja a brzdiacej kvapaliny, či brzdné doštičky alebo pneumatiky. Zbytok si údržbu, v porovnaní s klasikou, v podstate nepýta.

LiveWire ponúkne skutočné rýchlonabíjanie. Z na 0 na 80% má byť batéria nabitá za 40 minút, na 100% by to mala nabíjačka zvládnuť za 60 minút. Harley-Davidson sa zároveň zaviazali k vybudovaniu dostatočne hustej siete nabíjacích staníc, tak aby bolo jazdenie čo najkomfortnejšie. Spoľahnúť sa máme na to, že pri každom autorizovanom predajcovi bude stanica na nabíjanie.

ZDROJ | HARLEY-DAVIDSON

Motorka tiež bude vybavená 4,3-palcovým TFT dotykovým displejom umiestneným nad riadidlami. Okrem ovládania siedmych jazdných režimov ponúkne informácie a ovládanie celej plejády elektronických asistentov. Všetky svetlá sa pýšia charakteristikou LED a nebude chýbať možnosť s motorkou spárovať inteligentný telefón.

Dizajn sa drží rokmi overeného sústredenia sa na motor. Puzdro z liateho hliníka pre batériou má funkčné chladiace rebrá, zadný blatník perfektne opisuje koleso.

 

Zdrojh-dmediakit.com

Komentáre k článku