Reklama

Dotácie na elektromobily po nemecky? 9 000 € na elektromobil pre všetkých

Zdroj | MINI
Števo Porubský
Zdroj | MINI
Zdroj | MINI

To, že Nemecko chce oživiť svoju ekonomiku, no zároveň plánuje dbať na životné prostredie vieme od začiatku júna. V tom období nemecká vláda oznámila záujem zvýšiť podiel elektromobilov v krajine miliardami eur, ktoré poskytne z balíka viac ako 130 miliárd na záchranu a oživenie ekonomiky. Zvyšuje i dotácie na elektromobily a hybridy.

Zdroj | Honda

Prvým stimulom má byť povinnosť mať na čerpacej stanici pohonným hmôt aj nabíjačku pre elektromobily. Na tento účel má ísť veľká časť z 2,5-miliardového balíka, aby krajina dosiahla aspoň 70 000 nabíjačiek. Podľa dostupných informácií má k marcu tohto roka Nemecko podľa agentúry BDEW takmer 28 000 nabíjačiek. 32 000 nových staníc vznikne práve vďaka rozšíreniu infraštruktúry na čerpacie stanice, ktoré tak či tak už majú miesto na parkovanie, majú privedenú elektrinu a vo väčšine je možné sa aj občerstviť.

9 000 € na elektromobil?

Vláda najnovšie schválila výšky dotácií pre nákup elektrifikovaných automobilov, na čo vyčlení vyše 2 miliardy eur.

Kým doteraz bolo v Nemecku možné získať dotáciu na elektromobil s cenou do 40 000 € vo výške 6 000 € (3 000 štát + 3 000 výrobca), po novom sa dotácia zvýši na 9 000 €, pričom 6 000 € poskytne štát a 3 000 € dá formou zľavy výrobca. Je nutné tiež podotknúť, že dotáciu môže získať prakticky ktokoľvek, kto o ňu požiada, nie ako to bolo pred pár mesiacmi na Slovensku, kedy štát vyčlenil iba 5 000 000 € na dotáciu pre najrýchlejších.

Zdroj | Polestar

Aby rozdielov medzi Slovenskom a Nemeckom nebolo málo, tak nemecká vláda myslí aj na tých, ktorí chcú drahší elektromobil s cenou nad 40 000 € (no do 65 000 €), ktorý zväčša ponúka aj rozumnejší dojazd na cestovanie. V takom prípade potenciálny kupujúci získa dotáciu vo výške 7 500 €, z čoho 5 000 € poskytne krajina a 2 500 € výrobca. Tieto dotácie platia na batériové (BEV) i vodíkové elektromobily (FCV).

Rovnako pozitívne dotácie môžu získať aj tí, ktorí chcú hybridné vozidlo, presnejšie plug-in hybrid (PHEV). V takom prípade je dotácia vo výške 6 750 € (4 500 € štát + 2 250 € výrobca) pre vozidlá s cenou do 40 000 € a 5 625 € (3 750 € štát + 1 875 € výrobca) pre vozidlá nad 40 000 €.

Zdroj | Nissan

Navyše aj nižšia daň do konca roka

Nech sa máme od Nemecka čo učiť do budúcna (okrem tvorby rezerv na podobné udalosti), ešte jeden krok zníži cenu elektrifikovaných automobilov. Do konca roka 2020 je v Nemecku plošne znížená daň z pridanej hodnoty z 19% na 16%. To znamená, že ak dnes Tesla Model S v základe stojí 82 990 € (a nevzťahuje na ňu možná dotácie), aj bez dotácie ju bude možné kúpiť s cenou 77 977 €. Prípadný kupujúci ušetrí 5 000 € aspoň na dani!

V prípade malého elektromobilu ako je Škoda Citigo-e iV je to ešte zaujímavejšie. Malá Škoda sa v Nemecku predáva od 24 990 €. Po započítaní dotácie a zníženej DPH je cena iba necelých 14 500 €!

Slovensko má nad Nemeckom navrch iba čo sa týka registračného poplatku. Pre firmy totiž platí, že výška registračného poplatku je 0,25% z ceny vozidla do 60 000 €. U nás je 33 € na akékoľvek vozidlo.

Zdroj | Teslav

 

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.