Dočkáme sa nového čistokrvného M-ka od BMW, v hre je elektropohon

Šéf divízie M, automobilky BMW, Markus Flasch, potvrdil, že jeho tím pripravuje nový čistokrvný „eMkový“ model. Pre Top Gear povedal, že nepôjde o hypercar a nevylúčil elektrifikáciu.

„Autá, ktoré majú označenie M bez prídavku, sú niečo, na čom môj tím rád pracuje,“ povedal Markus Flasch, šéf divízie M v BMW. „Čisté „eMko“ by nebolo žiadnou novinkou, pred rokmi sme spravili M1. Máme niekoľko veľmi konkrétnych plánov,“ dodal. Keď sa redaktor magazínu Top Gear dopytoval, či bude novinka vychádzať z rozmiestnenia konštrukcie starého M1, Flasch odpovedal, že to nie je vylúčené, no nie je to jediný smer, akým by sa mal jeho tím uberať.

„Práce prebiehajú ako na spaľovacích, tak hybridných, ale aj plne elektrických pohonoch. Čo nakoniec ponúkneme záleží od toho, aby sme uspokojili zákazníka a zachovali charakter a výkon automobilu. Nebudeme robiť niečo, čím by sme sa naháňali za nejakým prvenstvom. Naši zákazníci nie sú ľudia, ktorí po niečom takom túžia,“ povedal Flasch. Dodal, že momentálne je stále skoro hovoriť o tom aký pohon nový model bude mať. Pripustil ale, že ak by mala byť debata o úplne novom elektrickom modeli, tak by bolo lepšie, keby takýto automobil nemal predchodcu.

Zvedavosť fanúšikov by mohol, aspoň na chvíľu, ukojiť Vision M Next, o ktorom sa rozprávalo, že pôjde do produkcie. Určite stojí za to spomenúť, že M divízia údajne mala prsty aj v i8 športových hybridoch. „i a M sú v neustálej interakcii, stretávame sa minimálne raz týždenne. Nie sú medzi nami žiadne dogmy ani tabu. Myslenie máme nastavené rovnako, na i8 sme však nikdy nepracovali,“ povedal Flasch.

Reportér Top Gear sa spýtal tiež na priamy súboj s AMG One. „Máme veľa inžinierov, ktorí majú súťaživého ducha a autá s halo efektom sú vždy vzrušujúci nápad. Divízia M je však dostatočne silná, rok 2019 je z pohľadu zárobkov jeden z násilnejších vôbec, myslím si teda, že halo auto nepotrebujeme. Áno, láka nás to, prioritne však potrebujeme robiť biznis,“ uzavrel Flasch.

Zdrojtopgear.com

Komentáre k článku