Reklama

Do mobilov pozeráme až 1/3 dňa a na appky sme minuli 170 miliárd dolárov!

Zdroj | Apple
Stanislav Vinc
Zdroj | Apple
Zdroj | Apple

Celková hodnota z predaja mobilných aplikácií stúpla v roku 2021 medziročne o 19 % až na 170 miliárd dolárov, pričom so smartfónmi v ruke dnes v priemere trávime až 4,8 hodiny denne. Vychádza to z výročného prieskumu State of Mobile 2021, ktorý odkrýva opony digitálnych obchodov s aplikáciami a hrami.

Podľa prieskumu analytickej spoločnosti App Annie trávia ľudia z 10 monitorovaných trhov v priemere až 4,8 hodiny denne aktívnym používaním smartfónov, čo predstavuje zhruba 1/3 času, ktorý sme počas dňa hore. V porovnaní s rokom 2019 ide až o 30 % nárast. Používatelia v Brazílii, Indonézii a Južnej Kórei venujú svojim smartfónom v priemere dokonca až 5 hodín denne.

Zdroj | App Annie

Najviac času ľudia trávia v aplikáciách zameraných na komunikáciu a sociálne siete, na druhom mieste sú aplikácie zamerané na fotografie a videá. Mobilné hry a zábavné aplikácie sa umiestnili až na štvrtej a piatej priečke za kategóriou „Ostatné“. Niet sa čomu čudovať, z celkového počtu 2 miliónov nových aplikácií a hier pridaných do obchodov v minulom roku tvorili hry iba 15 % podiel.

Zdroj | App Annie

Nízky prírastok nových hier do obchodov však neznamená, že by bolo toto odvetvie na ústupe, práve naopak. V minulom roku sa podarilo zarobiť viac ako 100 miliónov dolárov až 174 mobilným hrám, čo je nový rekord. Pre porovnanie, podobne úspešných bolo len 59 aplikácií. Celkovo 13 aplikáciám a hrám sa podarilo za minulý rok zarobiť viac ako 1 miliardu dolárov.

Zdroj | App Annie

Zaujímavý je aj pohľad na najpopulárnejšie aplikácie naprieč jednotlivými generáciami. Generácia Z v Spojených štátoch inklinuje najviac k aplikáciám Instagram, Spotify a Netflix, kým Generácia Y (tzv. Mileniáli) obľubujú viac aplikácie spoločnosti Meta. Generáciu X a Baby boomerov zaujíma najviac počasie, či nakupovanie. V európskych krajinách je to podobne, rozdiely vidieť iba v poslednej demografickej kategórii, viď. Spojené kráľovstvo.

Zdroj | App Annie

Celkovo bolo v priebehu roka 2021 nainštalovaných 230 miliárd aplikácií a hier, čo predstavuje nový ročný rekord. Jeden z najväčších rastov popularity zaznamenal TikTok, v ktorom už ľudia trávia rovnaké množstvo času, ako v aplikácii Facebook – mesačne priemerne až 19,6 hodiny. Z pohľadu množstva používateľov majú však stále jednoznačne navrch sociálne siete spoločnosti Meta – Facebook, WhatsApp, Messenger a Instagram.

Zdroj | App Annie

Najsťahovanejšími bezplatnými hrami roka 2021 sa podľa App Annie stali tituly Free Fire, Subway Surfers, ROBLOX, Bridge Race a Candy Crush Saga. Najväčšie zisky sa podarilo vygenerovať hrám ROBLOX, Genshin Impact, Coin Master, Honour of Kings a opäť Candy Crush Saga. Najviac aktívnych hráčov má však prekvapivo ešte stále Battle Royale titul PUBG Mobile.

Zdroj | App Annie
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.