Do Európy mieri najväčší čínsky výrobca elektromobilov, začne v Nórsku

ZDROJ | BYD

Čínsky gigant BYD, ktorý je vraj druhým najväčším producentom elektromobilov (ak by sme prirátali aj autobusy, dodávky a nákladné vozidlá, tak najväčším) oficiálne ohlásil vstup na európsky trh s osobnými automobilmi. BYD totiž už v Európe predáva elektrické autobusy. Prvým modelom bude SUV Tang.

Pozrite siElektrobusy BYD znížia exhaláty nielen v Číne

ZDROJ | BYD

BYD Tang príde do Európy cez Nórsko, kde sa začne predávať ešte tento rok cez sieť RSA. Kedy presne ale automobilka nešpecifikovala, určite nie je v súčasnosti jednoduché riešiť vstup na akýkoľvek trh. Model Tang 600 sa na domácom trhu predáva za 259 900 CNY čo je okolo 33 500 €. Ak by cena bola aj o 10 či 15 € vyššia, BYD Tang by stále patril medzi najdostupnejšie elektromobily vo svojej triede.

ZDROJ | BYD

Novinka na našom trhu príde ako prednokolka so 180 kW motorom, alebo štvorkolka s motorom na každej náprave s celkovým výkonom 360 kW a krútiacim momentom 330 Nm. Neveľké SUV tak dokáže zrýchliť na stovku za 4,4 sekundy.

Pozrite siElektrobusy v MHD: od Číny sa máme čo učiť

ZDROJ | BYD

O energiu sa postará 82,8 kWh batéria, s ktorou má Tang prejsť do 520 km, resp. 500 km, no podľa metodiky NEDC. Podľa reálnejšej WLTP to bude minimálne o stovku menej. Nabíjať sa bude pravdepodobne výkonom 100 kW, keďže z 30 na 80% kapacity to trvá 30 minút. Zatiaľ však nie sú známe ďalšie detaily vozidla.

ZDROJ | BYD

Okrem SUV chystá BYD na európsky trh doniesť aj dodávky a kamióny na elektrický pohon. Presné modely zatiaľ nie sú známe.

ZdrojRSA

Komentáre k článku