Daimler a Bosch čoskoro uvedú na cesty autonómne taxi

Ak plánujete svoju profesionálnu dráhu nasmerovať do taxislužby, pravdepodobne to nebude ten najlepší nápad. Platí to minimálne o taxislužbe v jej tradičnej podobe.

Pozrite siAutonómne taxíky Waymo už jazdia bez vodiča

Napriek tomu, že boj proti zdieľaným jazdám v službách typu Uber a pod. si osvojili aj mnohé magistráty, alebo finančné úrady niektorých krajín, ide o prehratú vojnu. Klasická taxislužba bude totiž jednou z prvých obetí 4.priemyselnej revolúcie v digitálnej ére. Potvrdzujú to aj najnovšie správy z Nemecka.

Po roku 2020 čakajme zmeny

Automobilka Daimler a dodávateľ komponentov pre automobilový priemysel Bosch začnú v najbližších mesiacoch testovať vlastné autonómne jazdiace tzv. robo taxíky. Pre nemecký týždenník Automobilwoche to uviedli vedúci predstavitelia oboch firiem.

ZDROJ | Waymo

Spoločnosti Daimler Mercedes-Benz a Bosch sa už minulý rok spojili do aliancie s cieľom urýchliť vývoj a výrobu robo taxíkov a pripojiť sa k rastúcemu počtu konkurenčných firiem, ktoré majú rovnaký cieľ.

Pozrite siDaimler a Bosch čoskoro uvedú na cesty autonómne taxi

Výkonný riaditeľ spoločnosti Bosch Volkmar Denner povedal pre Automobilwoche, že autonómne autá zo spoločného vývoja s Mercedesom sa na cestách objavia v nasledujúcich mesiacoch. Presný termín síce nekonkretizoval, ale projekt zjavne speje do finálnej fázy.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Správy naznačujú, že obe spoločnosti zintenzívnili úsilie, aby dobehli časové straty voči konkurencii. V situácii, keď BMW plánuje v roku 2021 predávať autonómne autá a Waymo už objednáva tisíce dodávok Chrysler, Daimler nemá na výber. Pokiaľ chce zostať v hre, nie je čas na pomalé rozhodovanie.

Minulý mesiac Waymo, ktoré je divíziou autonómnych áut materskej spoločnosti Alphabet, začalo testovať vozidlá s autonómnym riadením aj v Atlante. Tým sa rozšíril počet amerických miest, v ktorých už takéto vozidlá testuje.

Pozrite siAutonómne autá brázdia kalifornské cesty vo veľkom. Na čele je Waymo a GM

V súčasnosti je z hľadiska počtu najazdených autonómnych kilometrov Waymo jednotkou v Kalifornii a vzhľadom na veľkosť testovacej flotily je dosť možné, že aj v celých USA a vo svete.

Plnú autonómiu prinesie až 5. úroveň, no nebude to dlho trvať

Technologické spoločnosti a výrobcovia automobilov sa usilujú prispôsobiť meniacim sa trendom v automobilovom priemysle.

Spotrebitelia si totiž čoraz viac zvykajú používať svoje inteligentné telefóny na nájdenie, zdieľanie a prenájom vozidiel, a nie na ich nákup v showroomoch autopredajcov.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Dostupnosť autonómnych áut bude zároveň tieto preferencie posilňovať. „Okrem vysoko autonómnych vozidiel úrovne 3 prinesieme v dohľadnej budúcnosti autonómne vozidlá, spĺňajúce úroveň 4 a 5“, uviedol pre Automobilwoche Wilko Stark, viceprezident pre stratégiu Daimler a Mercedes-Benz Cars.

Autonómne autá 3. úrovne stále potrebujú volant a vodiča, ktorý môže prevziať kontrolu nad riadením, ak sa vozidlo stretne s problematickou situáciou.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Úroveň 4 sa už zaobíde bez vodiča vo vyhradených jazdných pruhoch. Úroveň 5 však reprezentuje plnú autonómiu – známu ako systém „oči zavreté, mozog vypnutý“. Vo vozidlách tejto kategórie už nebude dokonca potrebný ani volant, alebo ovládacie pedále.

Pozrite siNemci zavedú etické pravidlá pre autonómne autá

„Veľký rozdiel oproti ostatným konkurentom spočíva v tom, že vytvárame naše vozidlo ako robo-taxi už od začiatku vývoja a nie ako technologický kit umiestnený na sériovom vozidle. Nebudeme mať provizórne riešenie,“ dodal Stark.

My dodávame, že práve vozidlá s 5. úrovňou autonómnej jazdy radikálne zasiahnu do spôsobu používania áut na účely osobnej dopravy. Zmenia nielen taxislužbu, ale aj naše užívateľské a nákupné preferencie.

ZdrojREUTERS

Komentáre k článku