Continental začal revolúciu v testovaní pneumatík. Robia to autonómne vozidlá

Continental, známy výrobca pneumatík, ale aj brzdových, či elektronických stabilizačných systémov, po prvýkrát použil autonómne vozidlo na testovanie pneumatík. Základom nového testovacieho automobilu je systém Cruising Chauffeur, ktorý bol pôvodne vyvinutý pre jazdu na diaľnici.

ZDROJ | Continental

Je nepochybné, že každý nový model pneumatík sa musí otestovať v teréne. Až tam sa totiž ukáže v realite výsledok výskumu, vlastnosti nových zmesí a dizajnu. Ide zároveň o najnebezpečnejšiu úlohu, kde vodiči automobilov s novými gumami môžu riskovať zdravie.

Jazda na testovacom vozidle predstavuje obrovské požiadavky na vodičov, pretože aj minimálne odchýlky na skúšobnej dráhe majú veľký vplyv na kvalitu a porovnateľnosť výsledkov testovania.

V kritických situáciách je miera technológií v pneumatikách rozhodujúcim faktorom pre to, či vozidlo zabrzdí včas.

Nikolai Setzer

Od roku 2016 začal tím Thomasa Sycha pracovať na automatizovaní testov, čím sa mala dosiahnuť nielen vyššia objektívnosť, ale aj bezpečnosť ľudí.

Pozrite siAutonómne autá sa nehodám nevyhnú. Waymo zverejnil pokyny ako postupovať

„Automatizované vozidlo nám umožňuje presne reprodukovať postupy, takže každá pneumatika je pri každom teste vystavená úplne rovnakým podmienkam. Takto si môžeme byť istí, že rozdiely pri testovaní sú skutočne spôsobené pneumatikami, a nie testovacím postupom,“ vysvetľuje Sych.

ZDROJ | Continental

Testovací automobil sa ovláda satelitnou navigáciou. Vozidlo je vybavené kamerou a radarovými senzormi, takže dokáže pohotovo reagovať aj bez vodiča na ľudí, zvieratá a nečakané prekážky na trati. Vývojový tím z Uvalde (štát Texas v USA) sa stará o to, aby sa jazda bez nehôd stala realitou.

Nikolai Setzer, riaditeľ divízie pneumatík Continental a člen výkonnej rady spoločnosti, hovorí: „S testovaním pneumatík, ktoré využíva automatizované vozidlo dosahujeme vysoko objektívne výsledky testov, čím zabezpečujeme prémiovú kvalitu našich pneumatík.“

ZDROJ | Continental

Ďalším pozitívnym faktorom využívania autonómnych vozidiel je, že sa znižujú náklady na testovanie. Zaujímavo pôsobí fakt, že z rovnakých dôvodov – nižšie finančné náklady – vyvinuli inžinieri z Continentalu elektronicky ovládané auto už pred 50 rokmi. Vtedy však vyspelú elektroniku a navigáciu nahrádzalo jednoduchšie riešenie, automobil jazdil pozdĺž drôtu, ktorý bol pripevnený na dráhe. To samozrejme obmedzovalo jeho použitie len na asfaltové testovacie dráhy. Dnešný prototyp dokáže autonómne riadiť auto aj na štrkovej ceste.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku