Continental má jasno: elektromobilita je revolúciou

ZDROJ | www.nst.com.my

Technický riaditeľ spoločnosti Continental, jedného z najväčších dodávateľov komponentov pre automobily, Dirk Abendroth, je vo funkcii len asi rok, ale vníma, že vo výrobe áut dochádza k zmene paradigmy. Jej dôvodom je prechod od tradičných spaľovacích pohonov k elektrickým.

O elektromobiloch má pritom vedomosti takpovediac z prvej ruky. Predtým, ako sa pred rokom pripojil ku Continentalu, viedol sekciu elektrických pohonov pre BMW i3 a i8 v bavorskej automobilke.

Pozrite si11 najzaujímavejších elektromobilov z výstavy Salón Elektromobilov

Teraz v rozhovore pre magazín Electrek uviedol, že elektrická mobilita je skutočnou revolúciou v doprave, aj vo výrobe automobilov. Dôvodmi sú zníženie emisií CO2 (respektíve uhlíkovej stopy), nové možnosti dizajnu a radikálny posun vo výrobe.

Dirk Abendroth, CTO spoločnosti ContinentalZDROJ | Electrek

Abendroth sa domnieva, že elektromobily sú jediným spôsobom, ako primerane znížiť emisie CO2. Nevedno, či vodíkové palivové články ako zdroj energie považuje za marginálnu technológiu, alebo z hľadiska pohonu zahŕňa vodíkové autá medzi elektromobily, ktorými fakticky sú.

CTO Continentalu verí, že vodiči jazdiaci hlavne v meste na kratších trasách, budú prvou vlnou zákazníkov, ktorí si osvoja elektromobily. Tí čo najazdia denne napríklad 150 km a viac, budú s nákupom váhať dlhšie. Zlepšujúci sa dojazd elektrických áut a zahusťujúca sa sieť rýchlonabíjacích staníc však postupne zníži bariéry aj v tomto segmente.

Bez ohľadu na rozdiely v akceptácii elektromobilov rôznymi skupinami spotrebiteľov však Abendroth tvrdí, že dôjde k revolúcii.

Tesla Model YZDROJ | Tesla

„Keď sa dostaneme do štádia, že automobilky nedokážu splniť dané limity emisií CO2, budú musieť zmeniť svoje portfólio so zameraním sa na ekologickejšie technológie s nižšími emisiami. Tento trend príde a zmení pravidlá hry“, myslí si Dirk Abendroth. „A pokiaľ ide o vplyv a náklady na výrobu, je to revolúcia.“

S posunom k ​​elektrickým pohonom vstupuje podľa Abendrotha dizajn vozidiel do novej slobodnej éry. Elektromotor je podstatne menší ako spaľovací motor. Firewall v elektrickom vozidle sa výrazne posúva dopredu, čo pridáva priestor približne 20 až 50 centimetrov, čo je už fakticky rozdiel medzi strednou a vyššou triedou vozidiel. Tento priestor získaný navyše znamená pohodlnejšiu kabínu.

Pozrite siAká je ekonomika elektromobilov? Tesla sa nedá zahanbiť

Pri elektromobiloch naviac odpadávajú základné problémy týkajúce sa dizajnu interiéru. Nie sú potrebné rôzne tunely pre vedenie technologických súčastí, preto v elektromobile máte iba rovnú podlahu. Sedadlá sa tak môžu pohybovať ľubovoľným smerom, alebo sa dokonca otočiť. A existujú aj ďalšie výhody pre konštruktérov a používateľov plynúce z elektrickej hnacej sústavy.

Prechod na sériovú výrobu elektromobilov si vyžiada miliardové investície v automobilkách. Pre konštrukčné rozdiely v pohonoch, aj v kabínach bude potrebné budovanie samostatných nových výrobných liniek. A budú sa musieť prispôsobiť aj dodávatelia komponentov. Continental to vníma veľmi citlivo a už dnes dodáva široké portfólio dielov pre elektromobilitu a nabíjanie.

Pozrite siGM a LG Chem postavia vlastnú gigafabriku. Cena batérii klesne

Ale tieto investície sa už reálne dejú. Napríklad GM investuje 2,4 miliardy USD do svojho závodu Detroit-Hamtramck, ktorý bude vyrábať výlučne elektromobily. Netreba pripomínať Teslu, ktorá práve koncom minulého roku spustila svoju tretiu gigafabriku v Číne a rovnakým trendom postupujú prakticky všetky významné značky.

Na cestách to možno stále nevidíme, ale je to tak – revolúcia prichádza. A nemyslí si to len Continental.

ZdrojElectrek

Komentáre k článku