Čo už vieme o Audi e-tron GT? Dvojča Taycanu už zamierilo do výroby

ZDROJ | Audi

Značka e-tron sa aktuálne mnohým spája skôr s kategóriou SUV, čo sa však už čoskoro zmení. Táto elektrická séria sa totiž čoskoro rozšíri o športový Audi e-tron GT, ktorý má toho s elektrickým Porche Taycan spoločného viac, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať.

Elektrické pohony umožňujú automobilkám vytvárať unikátne modely, aké sme tu doteraz často nevideli – elegantné, 4-dverové kupé s brutálnym výkonom. Vlajkovou loďou tohto segmentu spomedzi európskych áut je aktuálne nepochybne Porsche Taycan, popri ktorom však koncert paralelne vyvíja aj nové Audi e-tron GT, ktorý zamieril do výroby práve tento týždeň.

ZDROJ | Audi

Z nuly „na sto“ za 3,5 sekundy

Po SUV modeli Audi e-tron a podobne rozmernom Audi e-tron Sportback tak pod značku e-tron pribudne celkom iný štýl auta. Audi e-tron GT bude disponovať dĺžkou 4,96 metra, šírkou 1,96 metra a výškou len 1,38 metra. Podtitul GT v tomto prípade odkazuje na elektrický pohon s výkonom 434 kW, resp. 590 koní. Audi sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

ZDROJ | Audi

Na dvojnásobnú rýchlosť sa vyšplhá za zhruba 12 sekúnd, pričom maximálku má obmedzenú na 240 km/h. Aj keď v jeho názve chýba známa značka „quattro“, elektrické GT bude aj napriek tomu disponovať pohonom všetkých štyroch kolies. Elektromotory má totiž na prednej i zadnej náprave.

ZDROJ | Audi

400 kilometrov a rýchle nabíjanie

Takmer celý rovný podvozok v priestore medzi nápravami budú okupovať batérie s celkovou kapacitou 90 kWh. Podľa metodiky WLTP by mali postačovať na zhruba 400-kilometrový dojazd. V praxi to bude samozrejme o niečo menej, pri dynamickej športovej jazde s takýmto výkonom pokojne aj o polovicu. Nemusíme však predbiehať, v tomto prípade si radšej počkáme na reálne testy.

ZDROJ | Audi

Pri nabíjaní spočiatku Audi hovorilo až o výkone 350 kW, elektrické GT sa však napokon zrejme aj v tomto smere bude podobať na Taycan a nabíjanie bude podporovať maximálne výkonom 270 kW, čo je samozrejme stále dosť. Na získanie 80 % stavu nabitia by mu tak malo stačiť iba 20 minút na nabíjačke.

Ekologický luxus

Audi má v interiéri pripravovaného modelu použiť viaceré recyklované materiály. Koberčeky by tak napríklad mali byť utkané z vlákien získaných zo starých rybárskych sietí. Nový e-tron GT však bude aj napriek tomu sršať luxusom, ako sa na prémiové Audi patrí. Tešiť sa tak môžeme na moderný infotainment a digitálny kokpit, aký ponúkajú už aj súčasné modely.

Audi e-tron GT je už síce od tohto týždňa vo výrobe, no v ponuke predajcov sa objaví až na jar budúceho roka. Audi by malo do tej doby uzatvoriť a definitívne odhaliť aj jeho finálnu cenu, nad ktorou ešte v tejto chvíli visí otáznik.

ZdrojAudi (1),(2)

Komentáre k článku