Citroën ë-C4 – crossover s dojazdom 350 km a maximálnym pohodlím

ZDROJ | Citroën

Citroën predstavil očakávanú novinku, model C4, ale aj jeho plne elektrickú verziu Citroën ë-C4. Na rozdiel od predchodcu, novinka bude patriť do segmentu crossoverov, hoci Citroën hovorí o znovuobjavvení hatchbacku. Pri pohľade na novinku je ale jasné, že toto  hatchback nie je.

ZDROJ | Citroën

Je zvláštne, že v poslednej dobe výrobcovia automobilov silou mocou tlačia na to, aby ich vozidlá vyzerali veľké. Popularita SUV má svoje dôvody, ale prečo musia byť aj malé automobily nasilu o čosi väčšie? Jasným príkladom je plne elektrický Ford Mustang Mach-E, ktorý s pôvodným Mustangom má spoločné už iba meno. To isté platí aj o C4-ke.

Citroën ë-C4 vyzerá ako jeho neelektrický súrodenec (banzín aj diesel), no je postavený na platforme e-CMP, na ktorej je postavený napríklad aj Opel Mokka-e. Na rozdiel od neho má ale ë-C4 dojazd na jedno nabitie o čosi vyšší, 350 km (podľa WLTP). Na jazdu využíva pritom rovnakú 50 kWh batériu s 100 kW nabíjaním. Za pol hodinu by mala mať batéria 80%. Vo vozidle môžete mať príplatkovú 11 kW AC nabíjačku.

ZDROJ | Citroën

100 kW je i elektromotor poháňajúci prednú nápravu. K dispozícii sú tri jazdné režimy – Eco, Normal a Sport. V režime sport Citroën ë-C4 dokáže zrýchliť na stovku za 9,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je opäť obmedzená na 150 km/h.

Unikátny má byť systém pruženie Progressive Hydraulic Cushions, ktorý by mal poskytovať zvýšenú mieru pohodlia. O to sa majú starať aj sedadlá Advanced Comfort a Citroën Smart Pad Support podporu a pohodlie kolien v interiéri. 

ZDROJ | Citroën

Zaujímavo znie 20 asistentov pre jazdu, medzi ktorými má byť aj asistent pre jazdu na diaľnici. ë-C4 má byť schopný autonómnej jazdy druhého stupňa, teda by mal zvládať udržanie sa v jazdnom pruhu a chýbať by nemal ani adaptívny tempomat.

Na osvetlenie novinka využíva LED lampy vpredu i vzadu. Potešiť má aj presklená strecha pre čo najviac svetla vo vnútri. Vo vnútri dominuje jednoduchosť s minimom ovládacích prvkov. Pred vodičom je digitálny kokpit, v stredovej konzole je 10-palcový HD displej s dotykovou plochou.

ZDROJ | Citroën

Zaujímavosťou je tretí displej pred spolujazdcom, ktorý si ale musíte zaobstarať sami. Ide totiž o držiak na Apple iPad Air 2, alebo Samsung Galaxy Tab A 10.5″. Ten je potom možné uložiť do špeciálneho šuplíka pred spolujazdcom. Samozrejmosťou je aj bezdrôtová nabíjačka či USB-C porty. Podpora Apple CarPlay a Android Auto je tiež súčasťou výbavy.

ZDROJ | Citroën

Nový Citroën ë-C4 má rozmery 4 360 x 1 800 x 1 525 mm, svetlá výška dosahuje až 15,6 cm. Hmotnosť výrobca neuvádza. Batožinový priestor má objem 380 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1 250 litrov. Vo vnútri máte k dispozícii 16 rôznych odkladacích priestorov s celkovou kapacitou 39 litrov. Citroën ë-C4 má aj vlastnú appku pre vzdialené ovládanie.

ZDROJ | Citroën

ZdrojCitroën

Komentáre k článku