Číňania majú elektromobil s bezdrôtovým nabíjaním a dojazdom 1 000 km

ZDROJ | IM Auto

IM Auto predstavilov model Zhiji L7, ktorého dojazd atakuje 1 000 km. Nie všetko je ale také ružové, pretože ide o NEDC metodiku merania, ktorá dnes už neobstojí. Lahôdkou má byť ale 11 kW bezdrôtové nabíjanie, takže stačí nad nabíjačku zaparkovať a môžete nabíjať.

ZDROJ | IM Auto

Elektromobil Zhiji L7 je už na prvý pohľad elektromobil. Plná predná maska by bežnému pohonu nedala dýchať, no v prípade elektromobilu pôsobí ucelene, elegantne, ale aj športovo zároveň. Sedan tak pôsobí dravo a moderne. Samozrejmosťou sú zapustené kľučky dverí, vzadu nechýbajú spojené svetlá.

ZDROJ | IM Auto

To, čím bude tento elektromobil výnimočný je nie len dojazd, ktorý má atakovať 1 000 km, ale aj bezdrôtové nabíjanie. Ako presne bude fungovať nie je známe, maximálny výkon má byť ale 11 kW. To je výkon bežnej internej AC nabíjačky v súčasných elektromobiloch.

Vrátim sa ale ešte k samotnej batérii a teda i dojazdu. V základe bude L7 v ponuke s 93 kWh batériou a dojazdom 615 km, no podľa starej metodiky NEDC. Neskôr má prísť ale do predaja aj model s 115 kWh batériou a dojazdom 999 km.

Ani tu ale nie je jasné, ako sa Číňania dostali k takýmto číslam. Ak s 93 kWh batériou L7 dá 615 km, znamená to, že by mala spotrebu okolo 15,12 kWh/100 km. V prípade väčšej a logicky aj podstatne ťažšej batérie by sa ale spotreba zázračne znížila na 11,5 kWh/100 km. Ako by klasik povedal: „To mi nejak nevychádza…“

Realita bude niekde celkom inde. Podobne veľký elektromobil má totiž spotrebu na úrovni minimálne 20 kWh/100 km. Reálny dojazd je tak necelých 500, resp. 600 km na jedno nabitie.

Pod kapotou môžu byť dva elektromotory (na každej náprave jeden) s celkovým výkonom 402 kW (cca 540 koní) a krútiacim momentom 700 Nm. Stovku má zdolať len za 3,9 sekundy. Pre jednoduchšiu manévrovateľnosť s 5-metrovým sedanom bude novinka disponovať aj natáčaním zadných kolies.

Majiteľov má potešiť aj systém pre semi-autonómnu jazdu. O akú úroveň sa jedná nie je známe. Vzhľadom na množstvo snímačov a senzorov (vrátane LiDARu a kamier na streche) ale bude aspoň 3. či 4. stupňa. Aby bol efekt vozidla budúcnosti maximálny, príplatková výbava bude obsahovať aj kamery namiesto spätných zrkadiel.

ZDROJ | IM Auto

Budúcnosť má dýchať na majiteľov aj vo vnútri. Namiesto bežných ovládacích prvkov je na stredovom tuneli veľký dotykový displej, pričom dotykové tlačidlá sú aj na volante. Tri displeje v jednom paneli sú aj na palubovke, ich funkcia je jasná – prvý slúži vodičovi na základné informácie o jazde, druhý slúži pre infotainment systém a tretí pre spolujazdca vpredu.

ZDROJ | IM Auto

Unikátne majú byť aj svetlá, ktoré budú schopné projekcie napríklad navádzania do pruhov podľa navigácie. Zároveň vďaka kamerám vo vnútri na sledovanie vodiča sa svetlá automaticky mierne natočia do tej strany, kam sa vodič v noci bude pozerať.

ZDROJ | IM Auto

Inou zaujímavosťou je napríklad vytvorenie akéhosi prechodu pre chodcov v prípade, že vozidlo zastane na križovatke, aby dalo znamenie prípadným chodcom na bezpečný prechod cez cestu.

ZDROJ | IM Auto

Rovnako zaujímavý je aj zadný panel, ktorý okrem bežných svetiel obsahuje aj pás s 5 000 LED diódami, opäť na sveteľnú signalizáciu

Automobilka IM Auto (Zhiji) je mimochodom Joint Venture spoločností Alibaba, SAIC a Zhangjiang Hi-Tech. Kedy a za akú cenu bude novinka v predaji nie je známe. V Európe ju ale čakať určite nemusíme.

ZDROJ | IM Auto

Komentáre k článku