Ciele – nová funkcionalita manažmentu financií Tatra banky

ZDROJ | TECHBOX

Tatra banka na včerajšej tlačovej konferencii predstavila novú funkcionalitu manažmentu financií, tzv. MaFIN-u. Je ňou možnosť plánovania finančných cieľov.

Pozrite siTatra banka má novú praktickú appku MobilePay

K doterajším online nástrojom na jednoduchú správu financií, Spending reportuPrehľadu majetku a záväzkov pribudol nový, pomenovaný Ciele, ktorým si budeme môcť plánovať svoju „finančnú budúcnosť“.

tatra_banka_mafin_preza_spendingbilancia
ZDROJ | Tatra banka

Ako sme na konferencii boli informovaní, banka si pravidelne pýta spätnú väzbu od svojich klientov, pričom zisťuje aj možnosť zlepšovania jej produktov.

Hlavné bariéry vznikajú najmä v oblasti riadenia peňazí a zvládania neočakávaných, nárazových výdavkov. Výsledky prieskumov nám potvrdili, že má zmysel prinášať klientom riešenia na jednoduchšiu správu ich financií,“ uviedla Pamela Babuščáková, vedúca oddelenia Research & Development.

tatra_banka-mafin-ciele-tlacovka-07
ZDROJ | TECHBOX

Júlia Gregáňová, vedúca oddelenia rozvoja a podpory Internet bankingu v Tatra banke pripomenula:

Funkcionalitu Spending report sme uviedli ako prví na slovenský bankový trh už v roku 2010. Odvtedy sme prešli kus cesty v snahe priblížiť nástroje finančného manažmentu všetkým našim klientom, ktorí takto majú možnosť v pohodlí domova spravovať a plánovať svoje financie.

Pozrite siTretie narodeniny aplikácie Tatra banka VIAMO s novou verziou

Spending report aktívne používa takmer 200 tisíc klientov Tatra banky, čo ukazuje na to, že kontrolovať svoje minulé výdavky sa klienti naučili veľmi rýchlo. Popri tom Prehľad majetku a záväzkov, umožňujúci mať prehľad o aktuálnom stave svojho majetku a záväzkov, doteraz použilo už viac ako 100 tisíc klientov.

tatra_banka-mafin-ciele-tlacovka-09
ZDROJ | TECHBOX

Ciele, ako nová funkcionalita Internet bankingu, je dostupná od 16. novembra, zatiaľ s prístupom prostredníctvom elektronického bankovníctva v počítači. Zástupcovia banky sa vyjadrili, že do mobilnej aplikácie budú Ciele zapracované v priebehu 1. štvrťroka 2017.

Aký je však zmysel tejto novinky? Podľa vyjadrení a ukážok, predstavených na konferencii, Ciele umožnia nastaviť krátkodobé aj dlhodobé ciele, ako sú vytvorenie finančnej rezervy, kúpa auta alebo sporenie na lepší dôchodok, a následne sledovať ich plnenie.

tatra_banka-mafin-ciele-tlacovka-10
ZDROJ | TECHBOX

V niekoľkých bodoch si zhrňme, čo pre nás táto funkcia prináša:

  • 9 základných typov cieľov, ako aj možnosť zadefinovať si vlastné ciele
    Ako klienti si môžeme vybrať z 9 preddefinovaných typov finančných cieľov. Ak si nevyberieme z ponuky cieľov, máme možnosť zadefinovať si iné, vlastné ciele podľa svojich potrieb.

    tatra_banka_mafin_preza_ciele1
    ZDROJ | Tatra banka
  • Pomocník pri definovaní finančných cieľov
    Banka pomôže odhadnúť cieľovú sumu a poskytne údaje a tipy, koľko peňazí bude na splnenie daného cieľa potrebných. Po nastavení cieľovej sumy a plánovaného dátumu dosiahnutia cieľa bude navrhnutá výška mesačného sporenia.

    tatra_banka_mafin_preza_ciele2
    ZDROJ | Tatra banka
  • Nastavenie plnenia cieľov
    K cieľom je možné pripnúť si produkt z Prehľadu majetku a záväzkov. Môžeme si tak plniť cieľ prostredníctvom produktov v Tatra banke alebo aj iného majetku mimo banky. Rovnako je možné otvoriť si nový i:deposit určený výhradne na daný cieľ, investovať do produktov TAM alebo požiadať DIALOG Live o radu alebo ponuku.

    tatra_banka_mafin_preza_ciele3
    ZDROJ | Tatra banka
  • Sledovanie plnenia cieľov
    Pokiaľ plnenie cieľa nebude prebiehať podľa plánu, budeme na to graficky upozornení. Ciele je možné zobraziť vo forme zoznamu alebo na časovej osi. Zároveň je možné označiť si tie ciele, ktoré sú pre nás prioritné a v zozname budú vždy zobrazené na začiatku. Ciele je tiež možné pridať si medzi widgety v Internet bankingu.
tatra_banka_mafin_preza_infografika
ZDROJ | Tatra banka

Na záver ešte spomeňme niekoľko zaujímavých štatistík. Rozdelenie používateľov elektronických kanálov je nasledovné:

  • podiel používateľov len Internet bankingu 46 %
  • podiel používateľov len mobilnej aplikácie Tatra banka 37 %
  • podiel používateľov Internet bankingu aj mobilnej aplikácie Tatra banka 17 %
tatra_banka_mafin_preza_graf2
ZDROJ | Tatra banka

Do Internet bankingu sa aspoň raz za mesiac prihlási cca 200 tisíc unikátnych klientov, do mobilnej aplikácie Tatra banka cca 170 tisíc používateľov, pričom 75 % platieb je realizovaných cez Internet banking a 25 % cez mobilnú aplikáciu.

tatra_banka_mafin_preza_graf1
ZDROJ | Tatra banka

A ako vidieť na predchádzajúcom grafe, výsledky Spending reportu uvádzajú kategórie, prezrádzajúce na čo svoje finančné prostriedky míňame.

ZdrojTatra banka

Komentáre k článku