Chcete mať zo svojho súčasného auta elektromobil? Stačí vám 5 000 €

ZDROJ | Transition-One

Elektromobilita je trend, na ktorom sa dá súčasne dobre zarobiť, keďže sa propaguje na všetky smery. Najnovšie vznikol francúzsky startup, ktorý za 5 000 € ponúka prerobenie ľubovoľného vozidla na elektromobil.

Francúzsky startup vznikol vo vhodnej dobe, kedy sa viacero európskych miest zaviazalo, že do najbližších 10 až 15 rokov plánujú zakázať predaj dieselových vozidiel. Nebude trvať dlho a postupne zakážu aj predaj tých benzínových a nie každý bude mať na kúpu elektromobilu. Preto sa ponúka riešenie transformácie auta na ekologický variant.

ZDROJ | Volkswagen

Pozrite siVolkswagen chce nabíjať autonómne elektromobily robotickými ramenami

Za 5 000 € tak vozidlo dostane elektrický motor, batérie a tiež kompletný systém. Prvé podporované modely budú: Renault Twingo II, Fiat 500, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo a Volkswagen Polo.

Ide o menšie modely, ktoré by po prerobení mali mať dojazd 100 kilometrov a maximálnu rýchlosť 110 kilometrov za hodinu. To sú celkom slabé hodnoty a je otázne či bude každý vodič súhlasiť s takým krátkym dojazdom, ktorý sa navyše po pustení klimatizácie či rádia ešte zníži. Program v rámci startupu by mal byť pustený do konca roku 2020.

Spomínaná cena platí len v prípade, že dostanete podporu od francúzskej vlády. Plná cena je okolo 8 500 €, čo je cena, ktorú len málokto zaplatí. Na druhej strane, nový elektromobil stojí momentálne viac ako 20 000 €, no očakáva sa, že ceny sa budú postupne znižovať vďaka nižším nákladom na batérie a technológiu.

ZDROJ | FIAT

Pozrite siTECHBOX má vlastnú 22 kW nabíjačku pre elektromobily!

Je možné, že dojazd sa bude tiež zvyšovať. Samotný zakladateľ spoločnosti sa pre server Bloomberg vyjadril, že prvý prototyp bol Renault Twingo z roku 2009, ktorý prerobili na vozidlo s dojazdom 180 kilometrov.

Zaujímavé na celom procese je, že prerobenie automobilu na elektromobil by nemal trvať viac ako jeden deň. Uvidíme, či sa tento nápad ujme napriek vyšším cenám a nízkemu dojazdu.

ZdrojBloomberg,Transition-One

Komentáre k článku