CES 2015 | Razer razí vo virtuálnej realite cestu open-source

Rok 2015 bude podľa niektorých odborníkom rokom virtuálnej reality. A zďaleka nielen vďaka najznámejšiemu headsetu Oculus Rift. So svojím riešením prišiel aj výrobca herných notebookov a príslušenstva Razer.

Razer OSVR

Základ je rovnaký. Trochu vtipne vyzerajúca náhlavná súprava (ale človek si zvykne na všetko) so snímačom pohybu, displejom, dvomi priezormi pre oči a riadiacou elektronikou. Displej bude s istou dávkou mechanickej šikovnosti vymeniteľný za váš smartfón, štandardne však obsahuje 5,5“ jednotku s Full HD rozlíšením a schopnosťou bežať v 60fps. Optika je podľa výrobcu oveľa lepšia než u konkurencie a disponuje nižšou mierou skreslenia.

Razer OSVR

Významným prvkom Razer OSVR je „OS“, teda open-source. Nielen softvérové komponenty, ale do istej miery aj hardvér si budú môcť partneri upraviť podľa svojich predstáv. Cieľom Razeru nie je nič menšie ako presadenie nového, otvoreného štandardu pre virtuálnu realitu. OSVR podporuje tri veľké operačné systémy (Windows, Android a Linux) a softvérový balík by mal výrazne uľahčovať prepracovanie jednotlivých hier do virtuálnej reality. Výhodou je tiež nízka cena – 199 dolárov, pričom novinka je už teraz dostupná pre vývojárov. Pre hráčov bude k dispozícii neskôr v tomto roku, no zatiaľ iba v USA.

Razer OSVR

Zdroj a foto: Razer, TechRadar, The Verge

Komentáre k článku