CATL dodáva batérie pre Teslu a postaví mega fabriku na ich recykláciu

ZDROJ | Electric Drives

Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL), globálna energeticko-technologická spoločnosť a popredný výrobca elektromobilov v Číne je zároveň dodávateľom batériových článkov pre významné automobilky ako sú Tesla, čínska NIO, alebo Volkswagen.

Tesla uzavrela zmluvu so spoločnosťami LG Chem a CATL na výrobu batérií pre vozidlá produkované v jej čínskej továrni v Šanghaji. Tieto elektromobily sú vybavené batériami NCM (Lithium Nickel Cobalt Manganese) s najvyššou energetickou hustotou, namiesto NCA článkov (Nickel Cobalt Aluminium), ktoré dodáva Panasonic a Tesla ich bežne používa. Aj vďaka spolupráci s CATL dokáže Tesla v Číne vyrábať 450 000 elektromobilov ročne.

Pozrite siTesla vraj plánuje využívať čínske Li-ion batérie bez kobaltu

CATL teraz zverejnil nové plány na vybudovanie závodu za 5 miliárd dolárov na recykláciu použitých batérií, aby z nich bolo možné ťažiť cenné materiály, ako je kobalt a lítium. Spoločný podnik so spoločnosťou Hubei Yihua Chemical Industry Co Ltd má vzniknúť v čase rastúceho boomu elektromobility na celom svete.

ZDROJ | CATL

V auguste CATL získala 58,2 miliardy juanov (9 miliárd USD) od súkromných investorov, aby zvýšila výrobnú kapacitu batériových článkov a podporila prechod automobilového priemyslu k elektromobilom. CATL má však aj silné zázemie v oblasti výskumu a vývoja nových technológií. Nedávno predstavila sodíkovo-iónové batérie.

Podľa správy agentúry Reuters CATL postaví zariadenie na recykláciu batériového materiálu v centrálnej čínskej provincii Chu-pej, pričom investícia si vyžiada 32 miliárd juanov (4,96 miliardy dolárov).

Čína implementovala legislatívu na podporu recyklácie batérií a opätovné použitie získaných  materiálov s cieľom nielen predĺžiť životnosť a opakovanú využiteľnosť batériových materiálov, ale aj kvôli zaisteniu ich dostatočnej dostupnosti pre budúcu výrobu.

ZDROJ | CATL

Keďže globálny predaj elektromobilov rýchlo rastie, rovnako stúpa aj dopyt po batériových článkoch. Hoci je Ázia jedným z najväčších zdrojov materiálov vzácnych zemín potrebných pre batériové články pre elektromobily, ich zásoby nie sú bezodné. Recyklácia článkov bude preto nevyhnutnosťou nielen z ekonomických, ale aj z ekologických dôvodov.

Pozrite siMercedes-Benz spája sily s konkurenciou, batérie bude vyrábať so Stellantis

Kedy bude nový čínsky závod na recykláciu batérií stáť a pracovať zatiaľ nie je známe. Dobrou správou však je, že recyklácia batérií sa stáva pravidlom aj u iných výrobcov batérií a automobiliek. Napríklad Tesla tvrdí, že sa jej darí recyklovať až 92 % materiálov z batérií a 90-percentnú recykláciu spúšťa aj Volkswagen.

ZdrojElectrek

Komentáre k článku