CallJoy príde na pomoc malým firmám

ZDROJ | Huawei

Minulý rok predstavil Google službu Duplex, ktorá vďaka umelej inteligencii umožňuje používateľom telefonovať a rezervovať si schôdzky. CallJoy na túto funkciu nadväzuje.

CallJoy od Google je virtuálny agent služieb pre zákazníkov. Dokáže automaticky prijímať prichádzajúce správy a hovory. Je určený malým firmám, ktoré si nemôžu dovoliť takúto online službu s vlastnými zamestnancami. Rovnako ako pri Duplex, aj tu výrazne pomáha umelá inteligencia.

Ako to funguje?

CallJoy prijme SMS/hovor od zákazníka a odpovie mu zvolenou frázou. Môže mu ponúknuť základné údaje o podniku, napríklad otváracie hodiny, denné menu. Ak sa dá zákazníkovi pomôcť online spôsobom (napríklad info o stave objednávky), virtuálny agent im pošle SMS/e-mail s priloženým linkom na požadovanú službu.

Pozrite siGoogle predstavil nové riešenia pre Hangouts Meet

V prípade, že volajúci potrebuje zamestnanca, CallJoy presmeruje hovor k nemu. Ďalšou výhodou je, že systém dokáže odfiltrovať nevyžiadané, obťažujúce hovory.

CallJoy automaticky zapisuje všetky hovory, manažér, resp. majiteľ firmy môže neskôr roztriediť hovory podľa kategórií.

ZDROJ | Google

Veľký potenciál

Firmy si budú musieť vybrať virtuálne telefónne číslo, CallJoy bude môcť byť prepojený len s jedným miestom a jediným telefónnym číslom. Nebude teda možné cez virtuálneho asistenta spravovať viac firiem.

Vďaka tomu, že sa pracovníci odbremenia od množstva telefonovania, budú mať viac času na prácu. V USA sa denne odohrá v menších firmách 400 miliónov hovorov, takže systém má naozaj potenciál ušetriť množstvo času a tým pádom aj peňazí.

Pozrite siObrázky Google nám zjednodušia nakupovanie cez internet

Aj keď virtuálny agent nebude vhodný úplne pre každú firmu, určite ho s radosťou využijú donáškové služby či rezervačné systémy, kde je nutné spracovať množstvo položiek s požiadavkami zákazníkov.

Systém sa zameriava na 30,2 miliónov majiteľov malých firiem v USA. Cena CallJoy vôbec nie je vysoká, základný mesačný poplatok je 39 dolárov.

Všetko je zatiaľ v úvodnej fáze a ešte nejakú dobu potrvá, kým sa systém vyladí. Rýchlosťou s akou postupuje technologický pokrok však budeme zrejme potrebovať viac času my, ako virtuálni agenti. Tí sú už dnes kvalitne vyškolení, musíme si ešte na nich zvyknúť.

Naša budúcnosť dostáva jasné kontúry. Požiadame hlasového asistenta, aby nám rezervoval miesto na večeru. Ten zavolá do vybranej reštaurácie, zaflirtuje s virtuálnou agentkou CallJoy a vybaví čo má. Čo na to poviete, tešíte sa na taký život?

ZdrojGoogle

Komentáre k článku