Budú Tesly lacnejšie? Elon Musk má ďalší plán

Kto aspoň raz nepočul o elektromobile značky Tesla? Jeho najznámejší Model 3 je pekný, drahý a málo dostupný. Akákoľvek zmienka o tomto modeli vzbudzuje záujem odbornej verejnosti a ak sa Elon Musk vyjadrí, že cena by mohla ísť nadol, ide rozhodne o dôležitú informáciu.

Určite by nejeden z nás túžil mať Model 3 od Tesly. Okrem nedostupnosti je však práve cena veľkým problémom. Už raz síce Elon Musk sľuboval Model 3 od Tesly za 35 000 dolárov, ale realita je zatiaľ iná.

Známy YouTuber Marques Brownlee urobil teraz s Muskom pomerne dlhý rozhovor (skoro 18 minút). Keď prišla reč na cenu Modelu 3, Elon Musk odhadol, že by ho vedela jeho firma predávať už za 25 000 dolárov. Ale nie teraz, asi za tri roky „ak budeme pracovať veľmi tvrdo“.

https://youtu.be/MevKTPN4ozw

Prečo je tomu tak – prečo cena nemohla byť hneď od začiatku nižšia – vysvetlil na príklad telefónu z kultového filmu Wall Street. Táto Motorola DynaTAC dnes pôsobí smiešne a neohrabane, ale v tej dobe to bol techmologický zázrak. Až po dlhoročnom vývoji a vysokom objeme predaja sa dosiahlo zníženie ceny a naozajstná mobilita. Tak je to aj pri Tesle a preto sa zatiaľ nedá kúpiť za 35 000 dolárov. Technológia sa musí zdokonaliť a výrobné postupy nastaviť tak, že môže klesnúť konečná cena elektromobilu bez toho, aby Tesla neprišla o zisk.

Model 3 by mal ostať kľúčovým produktom spoločnosti, nová generácia by však mala mať okrem nižšej obstarávacej ceny aj lepší dojazd. Tento model by mal mať podobu malého mestského vozidla, alebo kompaktného hatchbacku.

Pozrite siTesla sa spamätáva – vyrába už 3 500 vozidiel Model 3 týždenne

Elon Musk v rozhovore poskytol aj ďalšie informácie. Je pravdepodobné, že ďalšia generácia roadsteru bude mať spätné zrkadlá len za príplatok, kvôli lepšej aerodynamike vozidla. Funkcie spätných zrkadiel zabezpečia kamery a displej vo vozidle. Šéf Tesly sa tiež zmienil o experimentálnom režime Track Mode. Ten umožní majiteľom Modelu 3 driftovať a pridať pretáčavosť s tým, že stabilizačné systémy ostanú aktívne. Podľa Muska ide o úžasný používateľský zážitok, ktorý pridáva vozidlu ďalšiu funkciu s tým, že majitelia automobilu získajú viac kontroly nad automobilom, pričom trakčná kontrola funguje ďalej.

ZDROJ | Talking Tech

Ako je to so sľubmi Elona Muska všetci dobre vieme. Niekedy sa zdá, že mu idú rýchlejšie pery (alebo prsty, keď píše na Twitteri) ako myšlienky. Každopádne by sme všetci radi privítali cenovo dostupnejší model, nech už je to s číslom 3, alebo iným.

ZdrojEngadget

Komentáre k článku