Boring Company získala zákazku na podzemný hyperloop v Chicagu

Piaty druh dopravy, ako pred pár rokmi nazval hyperloop Elon Musk, sa má pohybovať v podtlakovom potrubí na magnetickom vankúši rýchlosťou až 1 200 km za hodinu. To je viac, než dosahujú dnešné podzvukové dopravné lietadlá.

S Boring Company rýchlejšie a lacnejšie ako taxíkom

A keďže cieľové stanice môžu byť hoci aj v centre mesta, bude mať tento druh dopravy oproti lietaniu rozhodne navrch. Najskôr sa, pravda, musí vyriešiť dlhý rad technických a bezpečnostných problémov.

Pozrite siThe Boring Company – recept na rýchlu dopravu v tuneloch

Nie tak dávno však Elon Musk prišiel s „odľahčenou“ verziou hyperloopu, kde sa kabíny pohybujú po koľajniciach, najčastejšie v tuneloch, rýchlosťou „len“ vyše 200 km/hod. Predstavte si čosi ako futuristické metro. Táto verzia možno nevyzerá tak revolučne, ako „tryskový“ hyperloop, je však omnoho ľahšie realizovateľná.

ZDROJ | The Boring Company

Elon Musk už vyjadril zámer, že by rád tento typ dopravy umiestnil do mestských aj medzimestských tunelov, ktoré začína budovať jeho spoločnosť Boring Company. V tejto súvislosti sa črtá zaujímavá referencia pre začínajúcu firmu.

ZDROJ | The Boring Company

Starosta Chicaga Rahm Emanuel oznámil výber spoločnosti Boring Company na vybudovanie a prevádzku rýchleho tranzitného spojenia medzi medzinárodným letiskom O’Hare a obchodnou štvrťou Block 37 v centre mesta. Nový spôsob prepravy by mal skrátiť dobu jazdy zhruba na tretinu – namiesto bežných 40 minút na 12 minút.

Pozrite siPrvý tunel Boring Company pod Los Angeles už rastie

Dopravu zabezpečia elektrické vozidlá premávajúce v novom dvojitom tuneli, pričom celý projekt by mala financovať Muskova spoločnosť.  V chicagskom projekte majú na osobnú prepravu slúžiť kapsule s kapacitou 16 cestujúcich a priestorom pre batožinu.

ZDROJ | The Boring Company

Kapsule by mali odchádzať každých 30 sekúnd zo stanice na letisku O’Hare, aj z bloku 37. Boring Company plánuje využívať nedokončenú stanicu metra v bloku 37 a postaviť novú stanicu na letisku. Cestovné za túto prémiovú službu by pritom malo byť motivačné cenou nižšou než sú súčasné ceny za taxi a dokonca aj v MHD.

Nejde len o peniaze

Projekt zahŕňajúci výstavbu tunelu, infraštruktúru a prevádzku dopravného systému však nebude lacný. Podľa Chicago Tribune by sa náklady mali pohybovať do 1 miliardy dolárov.

Pozrite siFirma Elona Muska predstavila plameňomet na zábavu

Boring Company sľúbila, že projekt bude stopercentne financovaný zo súkromných prostriedkov, čo pri nízkych cenách cestovného a vysokých investičných nákladov značí potrebu spolufinancovania z iných zdrojov. Či už z firiem E. Muska, alebo od ďalších investorov.

Podobné triky, akým bol predaj plameňometov, rozhodne na financovanie stačiť nebudú. Navyše ide len o jeden z mnohých podobných projektov, do ktorých sa Boring Company púšťa. Skúšobný tunel už vyrazila v Los Angeles, kde by chcela vybudovať takisto podzemné spojenie z medzinárodného letiska do sídla SpaceX a ďalších lokalít.

Pozrite siElon Musk chce voziť ľudí pod zemou za dolár 7x rýchlejšie ako MHD

Firma, ktorá začala pracovať len pred 18 mesiacmi, sa však celkom úspešne prezentuje a projekt, aký chystá v Chicagu by jej poslúžil ako výborná prezentácia. Okrem testovacieho tunelu na pozemku SpaceX spoločnosť rokuje s mestským zastupiteľstvom v Los Angeles o výstavbe 6,5 míľového (cca 10,5 km) tunela a dostala predbežné povolenie začať kopať vo Washingtone, DC.

ZdrojThe Verge

Komentáre k článku