Boli sme na Slovenskom predstavení Audi A1 citycarver a Q3 Sportback

Audi dnes v Bratislave predstavilo osem noviniek, ktorými bude bojovať o priazeň motoristov. V štedrej nádielke automobilka prešla od A1 až po Q7. Prinášame prehľad toho najzaujímavejšieho.

Audi A1 citycarver

Ako je z názvu jasné vychádza z A1, zároveň pripomína A1 allroad. Rozmery sú však 4 044 x 1 756 x 1 483 milimetrov, citycarver je teda väčší ako A1 a patrí do kategórie crossover. V porovnaní s A1 allroad je zásadný rozdiel v tom, že citycarver nemá pohon všetkých štyroch kolies.

A1 citycarver bude v ponuke s troma druhmi motorizácie. Litrový objem majú zhodne 25 aj 30 TFSI. Nižšie číselné označenie ponúkne 5 stupňový manuál a výkon 70 kW, teda 95 koní, a krútiaci moment 175 Nm. 30 TFSI vás bude chcieť uspokojiť s 85 kW, teda 116 koňmi, krúriacim memometom 200 Nm a 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom. V oboch prípadoch s predným náhonom.

Najvyššia možná motorizácia v tomto prípade bude 1,5-litorvý 35 TFSI s výkonom 110 kW, 150 koní, a krútiacim momentom 250 Nm. Ponuka prevodovky a náhonu je totožná s 30 TFSI. Cena začína na 21 200 EUR.

Audi Q3 Sportback

Horúci kandidát na jeden z najobľúbenejších modelov sa vyrába pre Európu v Györi. Q3 Sportback je postavený na technickej platforme MQB A2, ktorú poznáme napríklad z Tiguan, Tarraco alebo Kodiaku. Rozmery sú 4 500 x 1 843 x 1 557 milimetrov, rázvor má 2 681 milimetrov a do kufru sa zmestí 530 litrov batožiny. Hmotnosť sa zastavila na 1 700 kilogramoch.

Exteriér sa od klasickej Q3 odlišuje chýbajúcim strešným relingom, ktorý nebude možné dokúpiť. Ide o diazjnérske rozhodnutie, ktoré ma podčiarknuť športový charakter. Strešný nosič sa však namontovať bude dať. V ponuke je tiež strešné panoramatické okno.

Q3 Sportback ponúkne športový podvozok a Audi Drive Select. Primárne bude pohon na prednú nápravu, no dá sa doobjednať aj 4×4. K dispozícií majú byť 3 druhy motorizácie. Mild hybridný 35 TFSI a objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW, teda 150 koní, a krútiacim momentom 250 Nm. Mild hybrid bude so 7-stupňovou prevodovkou S tronic a pohonom na prednú nápravu. Pri S tronic Audi prvýkrát použili techniku 48-Volt s voľnobežkou. Výkonnejší 45 TFSI má objem 2 litre a je už 3. generácie. Sľubuje výkon 169 kW, teda 230 koní, a krútiaci moment 350 Nm. To podporené 7-stupňovou S tronic quattro.

Pre priaznivcov dieslu bude v ponuke 35 TDI a 40 TDI oba zhodne s 2 litrovým objemom. 35 TDI sľubuje výkon 110 kW, teda 150 koní, a krútiaci moment 400 Nm, výkonnejší 40 TDI chce ponúknuť výkon 140 kW, teda 190 koní, s rovnakým krútiacim momentom. Nižší diesel bude v ponuke so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom, zatiaľ čo silnejšia motorizácia ponúkne 7-stupňový automat.  Cena na slovenskom trhu začína na 34 050 EUR.

Audi A4 facelift

A4 je najpredávanejším modelom automobilky, preto je prirodzené, že sa mu venuje aj najväčšia pozornosť zo strany výrobcu. Tentokrát v tom zmysle, že po dizajnovej stránke nezostal takmer kameň na kameni. Vonkajšie plasty sú kompletne nové, z plechov je s predošlou verziou totožná len strecha a kapota.

Zásadné zmeny sa udiali aj v interiéri. Najmä palubná doska má novú dominantu. 10,1-palcový MMI dotykový displej s rozlíšením 1 540 x 720 pixlov. Operačným systém infotainmentu je Linux, ktorý podporuje 8-jadrový CPU Exynos od Samsungu. Výkon inteligentnej časti Audi A4 facelift podporuje tiež 6 GB RAM. Ak vám je konfigurácia povedomá, nemýlite sa, je veľmi podobná s tou z vyšších tried Audi. Z technických vychytávok tiež poteší vynovený Audi virtual kokpit s novým Dynamic modom.

A4 facelift bude v ponuke s troma exteriérovými a rovnakým počtom interiérových línií. Novinkou je možnosť všetky línie medzi sebou ľubovolne kombinovať. Exteriérové línia začína označením Basic na 16-palcový kolesách, o triedu vyššie je Advanced exterior so 17-palcovými kolesa a najvyššia S line exterior ponúkne športové úpravy a 18- alebo 19-palcové disky.

V prípade tohto faceliftu Audi prvýkrát prichádza s možnosťou aktualizácií hardvéru a softvéru počas životu automobilu. Služba bude dostupná približne od mája 2020 a zo začiatkau sa dodatočne a na diaľku bude dať aktualizovať infotainment, rozhranie pre smartfóny, DAB radio, MMI Navigácia Plus a v ponuke bude aktualizačný balíček navigácie a rozhrania pre smartfón. Faceliftovaná Audi A4 bude stáť od 33 100 EUR, vo verzií Avant začne cena na 34 800 eur.

Audi S4 TDI

Špecialitou z ponuky noviniek je rozhodne mild hybrid Audi S4 TDI, ktorá vychádza z faceliftovanej A4, no pod kapotou skrýva malú beštiu. Trojlitrový TDI s výkonom 255 kW, 347 koní, má krútiaci moment do 700 Nm, pri otáčkach medzi 2  500 až 3 100 a kombinuje turbo s elektrickým kompresorom EPC. Aj vďaka nemu je zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za príjemných 4,9 sekundy.

Audi A4 allroad quattro

Allroad je v porovnaní s faceliftom o 35 milimetrov vyšší. Ponúkne technológiu pohonu quattro ultra. Vrámci tejto kategórie budú k dispozícií tri motorizácie. TFSI ponúkne výkon 180 kW, zatiaľ čo štvorvalcový diesel 140 kW a 6-valcový 170 kW.  Cena začína na 47 750 EUR.

Audi A6 allroad

Rozoznať A4 a A6, oba allroad, bude zrejme trochu problém. Po dizajnovej stránke sa automobilka rozhodla zachovať jednotnú tvár allroadovej rodiny. Rozdiely tu však sú.

A6 allroad ponúkne 48 Volt mild hybrid, 18-palcové kolesá, či pruženie vzduchom. Pohon je na všetkých štyroch kolesách a nechýba samosvorný stredový diferenciál. Svetlá výška je medzi 120 a 175 milimetrami.

Ak vám bude dávať zmysel benzínový motor, tak dostanete 3.0 TFSI s výkonom 250 kW, 340 koní, krútiaci moment 500 Nm, najvyššiu rýchlosť 250 kilometrov za hodinu s 5,5-sekundovým zrýchlením z 0 na 100 kilometrov. Spotreba je podľa výrobcu 7 litrov na 100 kilometrov.

Dieslové varianty budú tri s výkonom 170 kW, 210 kW a 257 kW. Krútiaci moment je pri najslabšej motorizácii 500 Nm, pri strednej 620 Nm a 700 Nm pri najvýkonnejšom dieslovom motore. Cena začne na 63 610 EUR.

Audi Q7 facelift

Faceliftovaná Q7 prerástla svojho väčšieho brata Q8. Rozmery sa tak zastavili na 5 063 x 1 970 x 1 741 milimetroch. Batožinový priestor má objem 865 litrov. Interiér je doslova jedna k jednej s Q8. Novinkou v Q7 je ovládací koncept s MMI touch response.

K dispozícií budu tri mild hybridy a dva plug-in hybridy. Trojlitrový šesť valec mild hybrid bude v ponuke vo verziách 45 TDI quattro, s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 500 Nm, a 50 TDI quattro, s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 600 Nm. Benzínová verzia ponúkne rovnako šesťvalcový 3-liter s označením 55 TFSI quattro. Tu sa výkon zastavil na 250 kW a krútiaci moment na 500 Nm.

Ak vás skôr oslovila ponuka plug-in hybridu, tak budete mať na výber z 55 TFI e quattro alebo 60 TFSI e quattro. Pričom menšie číslené označenie ponúkne 280 kW s krútiacim momentom 500 Nm, väčšie číselne označenie má charakteristiku 335 kW a krútenie na hodnote 600 Nm.

Na inteligencii faceliftovej Q7 pridáva 30 nových asistenčných systémov, medzi inými križovatkový asistent, núdzový asistent, kontrola uvoľnenia kolies, top-View 3D a ďalšie. Cena začína na 62 400 Eur.

Audi SQ7 facelift

Aj v tomto prípade je interiér totožný s Q8. Zaujímavá je motorizácia. V ponuke je V8 4.0 TDI s výkonom 320 kW a krútiacim momentom do 900 Nm. Najrýchlejšie sa s touto verziou budete prehánať rýchlosťou 250 kilometrov za hodinu a na 100 kilometrovú rýchlosť sa dostanete z nuly na 4,8 sekundy. Výrobca uvádza spotrebu 7,4 litra na 100 kilometrov. Nechýba pohon všetkých štyroch kolies quattro. Cena začína na 92 200 EUR.

Komentáre k článku