BMW predstavilo koncept M-kového radu budúcnosti. Má mať 600 koní

BMW odhalilo koncept, ktorý má ukazovať kam spoločnosť smeruje. BMW Vision M Next prekvapivo nie je čistá elektrika, dizajn vychádza z i8 a celkový pocit je veľmi futuristický.

Koncept BMW Vision M next vo vás vzbudí dojem, že ide o i8 z budúcnosti. A budete mať aj pravdu. Dizajnéri si s istotou vzali ako predlohu tento model a my môžeme povedať, že takto by mal vyzerať dizajnový vývoj v medziach konceptu.

Ak by ste očakávali plne elektrické vozidlo budete sa zrejme trochu čudovať. V BMW vsadili na plug-in hybrid s benzínovým preplňovaným štvorvalcom. Podľa automobilky by takýto motor mal ponúknuť 600 konských síl. Z 0 na 100 by to M-ko z budúcnosti malo vytiahnuť za 3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa zastavila na 300 kilometroch za hodinu. M Next by čisto na elektrinu malo zvládnuť okolo 100 kilometrov.

ZDROJ | BMW/autoblog.com

Pre porovnanie a lepšiu predstavu o tom, akým pokrokom by v skutočnosti BMW Vision M Next malo byť, sa pozrime na i8, ktorá má 3-valec s turbodúchadlom v kombinácii s elektromotorom. Maximálny výkon je 369 konských síl a na čisto elektrický pohon prejde približne 30 kilometrov. Koncept je očividne obrovský posun vpred.

ZDROJ | BMW/autoblog.com

Mriežka na prednej maske by mala byť z plne transparentného materiálu, štruktúru bude výrobca údajne vyrezávať laserom. Osvetlenie tejto časti, ktoré vidíme na vizuáloch, by sa malo dostať aj do reálneho modelu. Zaujímavosťou je to, ako chce BMW riešiť svetlomety Laser Wire. Technológia má ponúknuť sklenené vlákna potiahnuté fosforom, čím sa dosiahne extrémna tenkosť. Rovnaká technológia má byť použitá na zadné svetlá.

O jednotlivých prvkoch exteriéru by sa dalo písať poriadne dlho. Vašu pozornosť upriamime už len na riešenie „zadného okna“, ktoré pripomína BMW M1.

Interiér? Ten je podľa vizuálov extrémne strohý. Čo je, ale pre autá budúcich generácií, pomerne typické. Všimnúť si môžete trojicu displejov. Prvý, zložený z dvoch menších nad volantom je zakrivený. Rovnako zakrivený zrejme bude displej na mieste, kde je dnes bežne palubová doska. Tretím displejom je head-up displej, ktorý by mal na predné sklo premietať celú plejádu informácií. Displeje by mali byť rozmiestnené tak, že každý jeden je v zornom uhle vodiča. Vo Vision iNext sa, napríklad, BMW snažilo displeje sprístupniť všetkým pasažierom vo vozidle.

ZDROJ | BMW/autoblog.com

Bonusovou vychytávkou by mal byť gyroskopický držiak nápojov, vďaka ktorému by ste už nikdy nevyliali svoju rannú kávu počas jazdy do práce.

ZDROJ | BMW/autoblog.com

Čo všetko sa reálne do BMW Vision M Next dostane a či vôbec tento model pôjde na výrobnú linku je otázne a hudba budúcnosti. Boli by sme milo potešení, ak by Vison M Next bolo realitou.

Zdrojautoblog.com

Komentáre k článku