BMW konečne vynoví svoj iDrive, pribudne AI či pokročilé ovládanie hlasom

ZDROJ | BMW

BMW má jeden z najlepším infotainment systémov na svete. To sa musí nechať. Je jednoducho a intuitívne ovládateľný, rýchly a praktický. Má ale jednu chybu – je už starý. Preto BMW po rokoch prichádza s novým iDrive 8.

ZDROJ | BMW

Nový operačný systém od BMW uvidíme najskôr v elektromobiloch BMW iX a i4, ktoré majú prísť na trh tento rok.  Kým ovládanie kruhovým voličom iDrive Controller ostane zachované, pribudnú nové gestá a ovládanie hlasom. Tie ale nebudú ako doteraz, strojové, ale naturálne, prirodzené.

ZDROJ | BMW

Pri hlasovom ovládaní sa bude o vás „starať“ BMW Intelligent Personal Assistant, osobný asistent, umelá inteligencia. Zaujímavosťou je fakt, že BMW Intelligent Personal Assistant si budeme môcť pomenovať podľa seba. Napríklad môže mať meno Lurch. Má mať pritom aj akúsi digitálnu tvár. Slovenčinu či češtinu od neho ale nečakajte.

ZDROJ | BMW

Umelá inteligencia v novom iDrive 8 bude interagovať nie len s posádkou, ale aj so situáciou okolo vozidla. Napríklad na displeji, resp. displejoch sa budú zobrazovať iba tie funkcie, ktoré systém vyhodnotí ako potrebné. Má pritom reagovať na počasie, podmienky na ceste, dopravnú situáciu apod.

Systém bude obsahovať aj My Modes (Pesonal, Sport, Efficient), teda vlastné režimy. Používateľ si bude môcť nastaviť 10 rôznych parametrov automobilu podľa svojich preferencií a následne ich spúšťať hlasovým povelom. Z parametrov má ísť napríklad o nastavenie podvozku, prevodovky atď.

ZDROJ | BMW

BMW iDrive 8 a jeho AI má zvládnuť aj ovládanie všetkých prvkov vo vozidle, vrátane ambientného osvetlenia či smart klimatizácie. Vodičovi tak stačí povedať, že chce červené podsvietenie a klímu na 20 stupňov, pretože sa ide jazdiť do kopcov.

ZDROJ | BMW

Inteligentná klimatizácia má ale zároveň reagovať na počet ľudí vo vozidle, aktuálne počasie, či napríklad svieti do vozidla svetlo apod. Na základe toho nastaví klimatizáciu tak, ako si ju prial vodič.

Samotné rozhranie má byť ešte čistejšie ako doteraz. Minimalizmus má byť hlavným dizajnovým artiklom. Vodič predsa nepotrebuje byť informovaný o úplných detailoch prehrávanej skladby.

ZDROJ | BMW

Zaujímavo znie Great Entrance Moments, čo majú byť akési nástupné privítania. Nové BMW vás tak pri nastupovaní privíta. Ako? To zatiaľ nie je jasné. BMW hovorí o využívaní UWB, ktorú budú mať zjavne nové kľúče novým modelov (resp. smartfón vo vrecku majiteľa).

ZDROJ | BMW

Keď sa vodič k vozidlu priblíži na menej ako 3 metre sa má auto začať prebúdzať. Všetko to bude hlavne o svetlách, vrátane exteriérových. Automaticky sa má v prípade potreby spustiť aj vyhrievanie sedadla či volantu.

ZDROJ | BMW

Samozrejmosťou sú aj nové mapy BMW Maps založené na technológii HERE, ktorú BMW spoluvlastní. Súčasťou nových máp budú určite aj nabíjacie stanice pre elektromobily, fungovať by malo aj navigovanie na dlhšie trasy s prihliadnutím práve na potrebu nabíjania. Nové mapy majú mať aj funkciu Learning Navigation, ktorá sa má učiť zo zvykov majiteľa – jazda do a z práce, do obchodu, za rodinou apod.

ZDROJ | BMW
ZDROJ | BMW

Plusom je určite aj Remote Software Upgrade, teda updatovanie systému na diaľku, cez OTA. Nutné teda bude pripojenie vozidla on-line, čo ale v prípade nových modelov nie je problém, všetky sú na to pripravené.

BMW iDrive 8 nebude možné využívať v starších vozidlách, bude doménou iba nových modelov počnúc BMW iX a i4.

ZDROJ | BMW

ZdrojBMW

Komentáre k článku