BMW 530e iPerformance – firemné auto z neho nebude, má spotrebu len 1,9 l

Bavorská automobilka BMW predstavila novú verziu očakávaného radu 5. Vo februári sa dočkáme niekoľkých verzií BMW radu 5, no v marci 2017 príde na trh aj čosi ekologickejšie, BMW 530e iPerformance. Bude to plug-in hybrid s kombinovanou spotrebou 1,9 l/100 km. Extrémny parameter, hoci zatiaľ stále nie je oficiálny.

bmw-530e-iperformance-11
ZDROJ | BMW

Pozrite siNové BMW radu 5 – zmenšená verzia sedmičky s množstvom technológií

BMW 530e iPerformance je podľa výrobcu najinovatívnejším modelom svojej triedy. Spája v sebe technológiu BMW eDrive s benzínovým motorom BMW TwinPower Turbo, s cieľom vytvoriť hospodárny a zároveň výkonný plug-in hybridný systém.

Prívlastok „iPerformance“, doplnený k označeniu všetkých plug-in hybridných modelov BMW, má byť demonštráciou transferu know-how BMW i do automobilov kmeňovej značky. BMW 530e iPerformance je tak už 6. členom portfólia modelov iPerformance.

bmw-530e-iperformance-9
ZDROJ | BMW

 

Malý elektromotor + 2-litrový benzín

Elektrický motor v novom BMW disponuje výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Benzínový 2-litrový štvorvalec má výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 320 Nm.

Celkový výkon kombinovaného pohonu BMW 530e iPerformance je 185 kW (252 k), systémový krútiaci moment má hodnotu 420 Nm.

Vďaka tomu je novinka schopná akcelerovať z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosahuje maximálku na úrovni 235 km/h.

Pri využití oboch pohonov disponuje BMW 530e iPerformance reálnym dojazdom do 650 kilometrov a v čisto elektrickom režime dokáže prejsť vzdialenosť do 50 km, maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Dôvodom chabého dojazdu je len 9,2 kWh batéria, ktorú ale výrobca umiestnil pod zadné sedadlá.

bmw-530e-iperformance-1
ZDROJ | BMW

V batožinovom priestore ale vďaka tomu ostáva kapacita 410 litrov a plochá podlaha, čo sa vidí u hybridov málokedy. Batéria je pritom vybavená chladením kvapalinou.

Pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky sa naplní na maximálnu kapacitu za menej než 5 hodín, pri nabíjaní cez zariadenie BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW postačí čas kratší než 3 hodiny.

Elektrický aj benzínový motor posielajú svoju silu len na zadné kolesá cez štandardne dodávanú osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.

bmw-530e-iperformance-18
ZDROJ | BMW

Umiestnenie elektromotora nad prevodovkou umožňuje využiť jej prevody aj pri čisto elektrickej jazde. Takto podľa BMW odpadá nutnosť použitia meniča krútiaceho momentu, čo prispieva ku kompenzácii extra hmotnosti, pridanej do pohonu elektrickými komponentmi.

Interiér aj exterér aj v eko štýle

Lišty v ikonických obličkách majú modrú farbu, podobne ako kryty nábojov kolies. Za ľavým predným blatníkom sa nachádza kryt nabíjacieho konektora, na C-stĺpikoch si všimnete logo „eDrive“ a na veku kufra sa nachádza modelové označenie „530e“.

Pri otvorení dverí privíta majiteľa posádku podsvietená prahová lišta s nápisom „eDrive“. V kabíne plug-in hybridného BMW 530e iPerformance tiež nájdete tlačidlo eDrive na stredovej konzole a špecifický dizajn zobrazovacích prvkov, tak na prístrojovom paneli pred vodičom, ako aj na centrálnom informačnom displeji.

bmw-530e-iperformance-12
ZDROJ | BMW

 

Okrem ovládača jazdného zážitku s možnosťou voľby režimov SPORT, COMFORT a ECO PRO, má vodič k dispozícii aj tlačidlo eDrive, ktoré mu umožní prispôsobiť si prevádzku systému BMW eDrive trase, ktorú má pred sebou, výberom z jazdných režimov AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE a BATTERY CONTROL.

Nové režimy jazdy

Okrem klasických režimov jazdy má majiteľ k dispozícii aj tlačidlo eDrive pre zvolenie nových režimov. AUTO eDRIVE zariadi optimálnu interakciu elektrického a spaľovacieho motora, čisto elektrickú jazdu umožní do rýchlosti 90 km/h. Tento režim sa automaticky aktivuje ako predvolený pri každom štarte vozidla.

bmw-530e-iperformance-3
ZDROJ | BMW

Režim MAX eDRIVE slúži na čisto elektrickú jazdu, maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Ak však vodič v tomto móde stlačí akcelerátor až po kick-down spínač, automaticky sa pripojí aj spaľovací motor, pre zabezpečenie extra ťahu, napríklad pri predbiehaní.

bmw-530e-iperformance-5
ZDROJ | BMW

BATTERY CONTROL umožní nabíjať vysokonapäťovú batériu počas jazdy. Miera jej nabitia je voliteľná od 30 do 100 percent maximálnej kapacity, s cieľom mať k dispozícii možnosť čisto elektrickej jazdy v jej neskoršej fáze, napríklad pri dojazde do obývanej oblasti, s nulovými miestnymi emisiami.

bmw-530e-iperformance-4
ZDROJ | BMW

Inteligentný manažment batérie BMW 530e iPerformance buď udržiava nabitie na stálej úrovni, alebo ho zvyšuje na predvolenú hodnotu, pomocou elektrického motora, ktorý vtedy funguje ako generátor.

Samozrejmosťou nového BMW 530e iPerformance je možnosť dokúpenia akéhokoľvek systému z cenníka BMW radu 5. Cenu novinky však BMW zatiaľ neoznámilo.

bmw-530e-iperformance-8
ZDROJ | BMW

 

ZdrojBMW

Komentáre k článku