Bezpečnosť triedy E automobilky Mercedes-Benz posilní kapacitný volant

ZDROJ | Mercedes-Benz

Nový Mercedes-Benz tiredy E ponúkne bezpečnejšieho asistenta riadenia. Novinka bude vybavená kapacitným volantom. Ten bude presne vedieť, kedy ho držíte.

Trieda E Mercedes-Benz je známa tým, že ponúka tie najmodernejšie bezpečnostné systémy a najpokrokovejších asistentov riadenia. Paradoxne, množstvo vodičov s nimi experimentuje, čim miesto zvýšenia bezpečnosti výrazne riskujú.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Volant v triede E si v posledných generáciách vedel skontrolovať, či ho držíte. Robil tak nepatrným vyosením z jazdnej dráhy. Ak ste nereagovali automobil vás upozornil, aby ste volant chytili. „Jazdiť bez rúk“ sa stalo populárnym vďaka kombinácií asistentov riadenia, ktorí na diaľniciach dokážu viezť automobil za vás, no stále sú len asistentmi, nejde o autonómnu jazdu.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Možno ste aj zachytili videá a návody, ako sa asistenta, ktorý kontroluje či držíte volant, oklamať. Stačilo do volantu vložiť peňaženku a výstraha sa nespustila. Týmto špekuláciám Mercedes-Benz spravili zrejme koniec.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Nový kapacitný volant bude držanie volantu monitorovať nepretržite a okamžite, ako ho pustíte, vás upozorní. Spraviť tak z nového Mercedes-Benz triedy E pseudo autonómny automobil zapnutím asistenta jazdy v pruhu, adaptívnym tempomatom a asistentom inteligentného brzdenia už tak nebude možné.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Kapacitný volant nie je novinkou vo svete prémiových automobilov. Na americkom trhu ho využíva Cadillac Super Cruise, ktorý je naviac vybavený kamerovým systém. Ten kontroluje kam sa vodič pozerá a ak nevenuje pozornosť jazde, automobil ho upozorní. Kapacitný volant má tiež plne elektrické Audi E-Tron.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz triedy E ďalej ponúkne novú generáciu asistenta na dodržanie bezpečného odstupu DISTRONIC, ktorý bude tiež vedieť upraviť rýchlosť na báze typu trasy, aktívneho asistenta pri štarte a zastavení vozidla, asistenčný balíček najnovšie zahŕňa funkciu manévrovania alebo aktívneho asistenta slepého uhlu. V ponuke je tiež aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest.

Novinky sa ušli aj pakovaciemu asistentovi. Ten je vybavený 360 stupňovou kamerou, ktorá má nový bočný pohľad. Tento asistent, samozrejme ako doteraz, zvládne parkovať paralelne pozdĺž cesty a na posledných parkovacích miestach v rade. Najnovšie zvládne automatické parkovanie na vyznačených plochách.

Asistent jazdy v dopravných zápchach znižuje rýchlosť na diaľnici na 100 km/h, ak je to nutné, z krízových meistach znižuje rýchlosť až na 60 km/h a využíva všetkých potrebných asistentov na zvládnutie situácie. Táto funkcia je tiež vybavená schopnosťou vytvorenia záchrannej uličky na viacpruhových komunikáciách.

Kapacitný je tiež združený prístrojový a multimediálny displej. V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25-palca a 12,3-palca, ktorá je príplatková. Prostredie je navrhnuté v štyroch štýloch, ktoré sú voliteľné podľa preferencií majiteľa automobilu.

V ponuke bude sedem modelov, ktoré budú tiež v hybridnej motorovej úprave. Benzínové motory ponúknu výkon 115 až po 270 kW, pri dieselových motoroch bude ponuka výkonu od 118 do 243 kW. Prvýkrát rozšíri portfólio motorov štvorvalcový benzínový motor, M 254, s integrovaným štartovacím generátorom ISG druhej generácie. Modely s týmto agregátom budú disponovať 48-voltovým elektrickým systémom.

Zdrojdaimler.com,engadget.com

Komentáre k článku