Autopilot „na modro“- Ford BlueCruise je odpoveďou na Super Cruise od GM

ZDROJ | Ford

Ford sa pri výbere názvu pre svoj „hands-free“ pokročilý asistenčný systém vodiča inšpiroval konkurenciou z General Motors (GM). Fordov BlueCruise totiž pripomína a zároveň je odpoveďou na Super Cruise od GM, ktorý sa považuje za zlatý štandard pokročilých asistenčných systémov úrovne 2.

Pozrite siFord Mustang Mach-E je takmer tu, čo ponúkne a koľko bude stáť u nás?

Ford bude nový systém autopilota distribuovať v priebehu tohto roku prostredníctvom bezdrôtovej aktualizácie softvéru pre majiteľov vozidiel Ford F-150 a Mustang Mach-E 2021.

Kým väčšina automobiliek pri svojich pokročilých asistenčných systémoch vyžaduje, aby vodič ponechal ruky na volante, BlueCruise od Fordu umožní handsfree jazdu. Nie však kdekoľvek.

Ford Mustang Mach-E 2021

Bude to fungovať len na „prekvalifikovaných“ úsekoch diaľnic nazývaných Hands-Free Blue Zones. Tie virtuálne označí Ford a predstavujú viac ako 100 000 kilometrov ciest v USA a v Kanade. Zdá sa teda, že napríklad v Európe zatiaľ za nákup nového systému ušetríte.

Automobilka odhalila, že minulý rok intenzívne testovala premávku pre pripravovaný systém BlueCruise. V rámci tohto monitoringu vyslala na cesty päť crossoverov Mustang Mach-E a päť pick-upov F-150, aby absolvovali spolu 110 000 míľ (177 000 km) po diaľniciach v USA a v Kanade. Cieľom bolo zistiť, ako si BlueCruise poradí so širokou škálou realistických podmienok v cestnej premávke.

Pozrite siFord a Google uzavreli partnerstvo, Android bude vo všetkých modeloch

Rovnako ako pri GM Super Cruise, aj  BlueCruise sa spolieha na hľadanie „predkvalifikovaných“ diaľničných úsekov a overuje, či dávate pozor na cestu. Naozaj môžete zložiť ruky z volantu, ale musíte sledovať cestu a byť pripravení zasiahnuť, keď opustíte úsek kvalifikovaný pre BlueCruise, alebo narazíte na neočakávaný problém.

ZDROJ | Business Insider

Systémy funguje podobne, ako pokročilé asistenčné systémy s funkciami ako adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, detekcia mŕtveho uhla, monitorovanie chodcov a detekcia stopiek. Obsahuje však aktívny monitorovací systém vodiča v podobe infračerveného senzora na stĺpiku riadenia. Ten sleduje oči vodiča a zaisťuje, aby sledovali cestu.

ZDROJ | TECHNO HOOP

Nárok na aktualizáciu softvéru nezíska automaticky každý model F-150 a Mach-E. Majitelia vozidiel F-150, ktorí sa rozhodli pre balík Ford Co-Pilot 360 Active 2.0 za 1 595 dolárov, si môžu kúpiť BlueCruise za ďalších 600 dolárov. Pre majiteľov Mustang Mach-E bude BlueCruise štandardom vo variantoch CA Route 1, Premium a First Edition ako súčasť balíka Comfort a Technology za 3 200 dolárov.

Ford na základe analýzy predaja a prognóz dopytu očakáva v prvom roku predaj viac ako 100 000 vozidiel vybavených systémom BlueCruise. Z nášho pohľadu ide o ďalší z postupných krokov na dlhej ceste, na konci ktorej bude plne autonómna jazda.

ZdrojThe Verge

Komentáre k článku