Autopilot má k dokonalosti ešte ďaleko. Tesla si to namierila priamo do hasičov

Tento týždeň sa majiteľovi Tesly podaril zaujímavý kúsok. Pri údajne zapnutom autopilotovi Tesla Model S nabúrala do stojaceho hasičského auta. Ako je to možné?

Nehoda sa udiala na diaľnici v Los Angeles County. Vodič priznal, že vozidlo išlo v režime autopilota, čo zatiaľ samotná spoločnosť Tesla nepotvrdila.

Samotný systém je navrhnutý tak, že vozidlo môže mať problém s niektorými objektami, najmä so stacionárnymi vozidlami pri rýchlosti väčšej ako 80 kilometrov za hodinu.

ZDROJ | Teslarati

Pozrite siTesla AutoPilot 8.1 je ešte múdrejší a praktickejší

Samotný autopilot je tak do istej miery dvojsečnou zbraňou, keďže na jednej strane dokáže spomaliť a zrýchľovať automaticky, na strane druhej, nie vždy vníma stacionárne objekty. Ak by sa však autopilot mal sústrediť na všetky stacionárne objekty, je možné, že by systém nefungoval vôbec.

Systém Tesly je primárne zameraný na mobilné objekty, to znamená autá v premávke. Systém dokáže zaznamenať rýchlosť akéhokoľvek objektu a zároveň dokáže spracovať objekty, s ktorými automobil dochádza do styku, no nie sú pre jeho činnosť potrebné, ako napríklad značky či informačné tabule. Aj preto sa môže stať, že Tesla bude stojace objekty, aj keď sa jedná o objekt akým je požiarnické auto, ignorovať.

ZDROJ | Reuters

Pozrite siNové kamióny Volvo sami zabránia nehodám v meste

Riešením do budúcna by mohla byť kombinácia viacerých senzorov, ktoré by dokázali rozpoznať rôzne objekty a podľa toho prispôsobiť chod auta. Systém Lidar napríklad pracuje s lasermi, ktoré dokážu zosnímať okolitý svet.

Uvidíme ako sa k tomuto ale aj iným problémom spojeným s autonómnymi autami postaví vizionár a šéf Tesly, Elon Musk, ktorý tvrdí, že chce vytvoriť plne autonómne vozidlá bez potreby dohľadu šoféra.

Udalosť s nabúraním do požiarnického auta je len pripomienkou toho, že technológia autonómnych áut má pred sebou ešte dlhú cestu a že ešte nežijeme v dobe, kedy môžeme v aute zabudnúť na všetko a nechať sa jednoducho viesť.

ZdrojWired

Komentáre k článku