Autonomí – revolúcia pre letecký priemysel od Garminu

Spoločnosť Garmin predstavila svoju novú revolučnú technológiu. Garmin Autonomí Autoland je inteligentný systém autopilota, ktorý dokáže s lietadlom automaticky pristáť v prípade, že pilot nemôže.

Systém sleduje správanie pilota na základe senzorov. V prípade, že zaznamená, že pilot nie je v stave pristáť, automaticky sa spustí. Pilot má taktiež možnosť spustiť systém manuálne.

Pozrite siGarmin má inteligentné hodinky pre vojakov – MARQ Commander

Hlavnou výhodou je, že systém Autoland dokáže komunikovať s najbližšími letiskami a na základe informácií o palive, veterných podmienkach či vzdialenosti dokáže vyhodnotiť, kde bude najvhodnejšie a najbezpečnejšie pristáť.

Na rozdiel od bežného autopilota, Garmin Autoland nepotrebuje dodatočný dozor pilota a tiež zvládne lepšie fungovať v nehostinných podmienkach vrátane vetra a hmly. Zároveň systém funguje najmä v prípade núdze, nie ako náhrada pilota pri pristávaní.

Garmin tak zužitkoval svoje skúsenosti s technológiou GPS a smart senzormi, ktoré sledujú okolité prostredie a tiež používateľa v podobe pilota.

Výhodou tiež je, že systém Garmin Autonomí Autoland dokáže s pilotom a pasažiermi vizuálne aj verbálne komunikovať. Na displeji obrazovky systém ukazuje cieľové letisko, predpokladaný čas do príletu a zostatkové palivo. V prípade potreby môže pilot v ľubovoľnom čase deaktivovať systém automatického pristávania.

ZDROJ | Garmin

Pozrite siNový Autopilot od Tesly má problém, vraj nedodržiava ani cestné zákony

V rámci portfólia Garmin Autonomí disponuje spoločnosť aj inými technológiami smart letectva – systém núdzového klesania Emergency Descent Mode a systém elektronickej stability a ochrany Electronic Stability and Protection.

Systém Autoland bude k dispozícii v rámci integrovanej palubnej dosky G3000 na lietadlách Cirrus Vision Jet a Piper M600. Autoland tak bude k dispozícii najmä pilotom malých lietadiel. Komerčné aerolínie majú väčšinou svoje vlastné systémy automatického pristávania a autopilota.

ZdrojGarmin

Komentáre k článku