Audi vyrobilo tlmič ideálny pre slovenské cesty, vyrába elektrinu z dier

Nemecká automobilka Audi predstavila nový systém elektronického pruženia eROT, ktoré je schopné generovať elektrickú energiu. Vďaka tomu budú v budúcnosti modely vybavené touto technológiou na Slovensku generovať obrovské množstvo energie.

Audi eROT 2
ZDROJ | Audi

Preslávené slovenské cesty plné výmoľov, dier a nerovností síce pre bežné automobily vhodné nie sú, no vďaka systému Audi eROT si ich budú užívať hlavne ekologicky zmýšľajúci ľudia.

Audi eROT (electromechanical rotary) je totiž systém pri zavesení nápravy, ktorý neslúži len ako tlmič, ale zároveň aj ako generátor elektrickej energie. Produkuje ju vlastne kinetická energia, ktorú generátory premieňajú na elektrinu.

Pozrite siAudi h-tron quattro je najekologickejším SUV

Každučká nerovnosť vie vytvoriť energiu, ktorú uchováva 48 V / 0,5 kWh batéria v automobile. Výrobca tvrdí, že eROT dokáže vygenerovať 100 – 150 W energie. Na veľmi hrboľatých cestách (napríklad takých slovenských) môže eROT generovať až 613 W energie.

Na jazdenie na elektrinu je to síce málo, no batéria by mohlo bez problémov poháňať elektroniku v automobile.

Audi eROT 1
ZDROJ | Audi

V taktom prípade nemecký výrobca tvrdí, že sa zníži spotreba spaľovacieho motora a na kačom kilometri sa ušetria asi 3 gramy CO2. Vyzerá to málo, ale pri 100 000 prejazdených kilometroch sú to až 3 tony ušetreného CO2! Priemer vypúšťaného CO2 nových áut predávaných v EÚ je pritom okolo 120 g/km.

eROT by mal zároveň ušetriť v hybridoch až 0,7 litra paliva na 100 kilometrov. Uvidíme.

Ďalšou výhodou elektronického tlmenia je možnosť prispôsobenia tuhosti presne podľa predstáv. EROT sa nastaví na požadovanú tuhosť stlačením tlačidla na palubnej doske.

Pozrite siAudi Q3 má v nárazníku longboard

Nesporným benefitom je tiež nižšia hmotnosť a rozmery takéhoto tlmenia, čím môže narásť aj batožinový priestor, resp. priestor pre batérie v prípade elektromobilov alebo hybridov.

Kedy sa systém eROT objaví v produkčnom vozidle zatiaľ nie je presne známe. Audi však hovorí už o polovici budúceho roka.

Audi connected mobility concept
ZDROJ | Audi

ZdrojAudi

Komentáre k článku