Audi Q4 Sportback e-tron concpet je ešte zaujímavejší elektromobil budúcnosti

ZDROJ | Audi

Audi po modeli Q4 e-tron conpcet predstavuje aj jeho Sportback verziu. Tá je viac-menej v základe identická, ale aj podľa automobilky má podstatne krajší zadok (až na ten svietiaci nápis e-tron, ktorý sa našťastie do výroby nedostane). Novinka síce nie je produkčné vozidlo, no od toho sa v mnohom líšiť nebude.

Základom novinky má byť rovnaká MEB platforma, ako v prípade Q4 e-tron, teda pohon všetkých štyroch kolies dvojicou elektromotorov produkujúcich 225 kW výkonu, čo predstavuje vyše 300 koní. Z 0 na stovku tak vie vystreliť taktiež za 6,3 sekundy, maximálna rýchlosť bude obmedzená na 180 km/h.

ZDROJ | Audi

Batéria v podlahe má mať kapacitu 82 kWh (a hmotnosť 510 kg), čo má byť dostatok pre 450 km jazdy podľa WLTP metodiky, teda okolo 350-400 reálnych kilometrov. V predaji by sa mala ale objaviť aj nižšia verzia s menšou batériou za dostupnejšiu sumu, ktorá by mala začínať na sume pod 40 000 €.

Zároveň bude k dispozícii aj model s pohonom zadnej nápravy a výkonom 150 kW, ktorý má mať dojazd 500 km na jedno nabitie. Na nabíjanie bude slúžiť nie len zabudovaná AC nabíjačka s výkonom 11, resp. 22 kW, ale aj DC nabíjanie z verejných staníc do výkonu 125 kW.

Audi Q4 Sportback e-tron je niečo medzi SUV a crossoverom, hlavnými konkurentmi majú byť Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E či nový Citroën ë-C4. Novinka je zhruba i rovnako veľká, ako tieto tri vozidlá – 4,6 x 1,9 x 1,6 m.

ZDROJ | Audi

Interiér je prísne sparťanský s minimom ovládacích prvkov. Na väčšinu úkonov poslúži 12,3″ dotykový displej, resp. displeje v stredovej konzole a multifunkčný volant. Chýbať nebude ani hlasové ovládanie. Zaujímavým bude aj virtuálny head-up displej, ktorý výrobca predstavil už v modeli Q4 e-tron.

Novinka sa má na trhu objaviť budúci rok. Predstavitelia Audi sa nechali počuť, že Q4 Sportback e-tron bude obsahovať väčšinu z dizajnových prvkov konceptu. Tomu sa dá veriť, napríklad v koncepte nie sú použité kamery namiesto spätných zrkadiel, ale klasické zrkadlá. Meniť sa tak budú zjave iba detaily.

ZDROJ | Audi

ZdrojAudi

Komentáre k článku