Audi prechádza na zadné OLED svetlá, budú krajšie, praktickejšie a bezpečnejšie

ZDROJ | Audi

Tohtoročný facelift mestského SUV modelu Audi Q5 so sebou okrem iného prináša aj nové zadné svetlá s OLED technológiou. Tá sa postará o lepšiu viditeľnosť, úsporu energie a miesta, ako aj o prínos niekoľkých bezpečnostných vychytávok, ktoré sa postupne objavia aj v ďalších modeloch.

Technologické experimenty v oblasti svetiel nie sú automobilke Audi rozhodne cudzie. Kým sa dnes stávajú LED svetlomety bežnou súčasťou výbavy nových modelov, Audi A4 B8 ich využívalo už v roku 2008. Náskok v tejto oblasti pre automobilku Audi pokračuje a tak do vynoveného modelu Audi Q5 prináša opäť niečo nové – zadné OLED svetlá.

Na dostupnosť technológie OLED sme si už zvykli najmä pri smartfónoch, kde sa vďaka nej môžeme tešiť lepšiemu kontrastu obrazu, vyššiemu jasu, lepším pozorovacím uhlom, kvalitnejším farbám a najmä skutočnému zobrazeniu čiernej farby. Aký má však zmysel táto technológia na aute?

ZDROJ | Audi

Audi rozdelilo zadné svetlá modelu Q5 do troch častí, z ktorých každá sa delí na šesť menších segmentov s individuálnym podsvietením. Hoci tak nejde o OLED obrazovku, zadné svetlá môžu meniť svoj vzhľad. Zákazníci si pri budú môcť vybrať z troch rôznych svetelných „podpisov“, zatiaľ čo štvrtý bude rezervovaný výhradne pre športový režim jazdy.

ZDROJ | Audi

Zadné svetlá budú tiež v spojení so senzormi vzadu reagovať na priblíženie iného vozidla na vzdialenosť menšiu ako dva metre. Nepozorných vodičov tak Audi Q5 automaticky upozorní na nebezpečné priblíženie rozsvietením všetkých segmentov na plný jas.

Oproti doterajším LED svetlám s hrúbkou 20-30 milimetrov ušetrí Audi s novými 1-milimetrovými OLED svetlami značnú časť priestoru v zadnej časti karosérie. Nová technológia so sebou prináša aj nižšiu spotrebu energie a jednoduchšie prepojenie na riadiaci počítač a energiu.

Audi plánuje v budúcnosti možnosti OLED svetiel rozšíriť najmä po komunikačnej stránke. Zadné svetlá by mohli v budúcnosti informovať vodičov a vozidlá s autonómnymi systémami riadenia o výskyte klzkej vozovky či prudkom brzdení z dôvodu stojatej kolóny.

ZdrojAudi

Komentáre k článku