Audi h-tron quattro je najekologickejším SUV

Na najväčšom autosalóne v severnej Amerike NAIAS 2016 (North American International Auto Show) v Detroite odhalilo Audi detaily svojho vodíkového SUV. Zdá sa, že sa bude na čo tešiť, pretože auto poháňané palivovými článkami piatej generácie bude mať dojazd 600 km na jednu nádrž vodíka. Tvoria ju tri tlakové nádoby schopné uskladniť 6 kg vodíka. Natankovanie doplna pritom trvá len 4 minúty. Na to nemá žiadny Supercharger, všakže? Pravda vybudovanie infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc bude o poznanie náročnejšie, než stavba nabíjacích portov.

Pozrite siVodíkový športiak predstavilo aj Audi. Je pripravené spustiť výrobu.

Elektrina z palivových článkov nabíja aj pomocný Li-ion akumulátor pre zvýšenie akcelerácie a rekuperáciu energie počas brzdenia. Výkon sady palivových článkov je až 110 kW, s možnosťou krátkodobého zvýšenie o ďalších 100 kW. Motor má maximálny krútiaci moment viac než 550 Nm a zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 7 sekúnd (v tomto smere elektrickú Teslu Model S zďaleka nedobehne). Rýchlosť je elektronicky limitovaná na 200 km/hod.

Audi h-tron-zadny
ZDROJ | The Verge
Audi h-tron-schema
ZDROJ | The Fast Lane Car

Štvormiestne päťdverové vozidlo má dostatok priestoru v interiéri, aj v batožinovom priestore o objeme 500l. Vonkajšie rozmery sú – dĺžka 4,88 m, šírka 1,93 m a výška 1,54 m. Jeden elektromotor vpredu a ďalší vzadu zabezpečujú pohon všetkých štyroch kolies s priemerom 22“. SUV má nielen športový dizajn, ale podvozok s adaptívnym športovým vzduchovým odpružením prinesie to správne vzrušenie pri dynamickej jazde. Stále síce ide o koncept, ale ten ukazuje, že Audi počíta v každom detaile s najvyspelejšími technológiami.

https://www.youtube.com/watch?v=Vrh-vr2RscU

Vodíkový SUV bude vybavený technikou pre autonómnu jazdu a parkovanie a centrálnou riadiacou jednotkou asistenčných systémov (zFAS). Na prednej a zadnej časti bude mať svetelný dizajn s prvkami OLED a svetlomety Matrix Laser. Namiesto vonkajších spätných zrkadiel sú použité kamery a pohyblivé aerodynamické prvky na spodnej strane, bokoch a zadku karosérie vylepšujú aerodynamiku.

Pozrite siVodíkové autá sú na dosah, pribúdajú čerpacie stanice

Na prístrojovke Audi h-tron si našiel miesto virtual cockpit curved OLED ako panel združených prístrojov, kým cestujúci na zadných sedadlách dostanú k dispozícii prenosný zábavný systém s prístrojmi Audi tabliet OLED. Pripojenie k internetu prostredníctvom LTE pokryje potreby cestujúcich, ako aj množstvo funkcií viazaných na on-line konektivitu.

Audi h-tron-int
ZDROJ | The Verge

Zaujímavým bonusom je najväčší solárny strešný panel na svete vo výbave automobilu s výkonom 320 W. Ten má priniesť dodatočný dojazd až 1000 km ročne. Vyzerá to tak, že Honda, Toyota, či Huyndai čoskoro dostanú zdatného európskeho súpera. No, aby sme boli presní, nebude to hneď. Audi h-tron quattro sa zrejme neobjaví v sériovej výrobe pred rokom 2018. Okrem toho však Audi chystá aj plne elektrický SUV a niekoľko plug-in hybridov.

ZdrojThe Verge

Komentáre k článku