Audi e-tron Sportback má lepší dojazd a unikátne matrix svetlomety

ZDROJ | Audi

Audi počas autosalónu v Los Angeles predstavilo svoj druhý elektromobil, presnejšie odnož toho prvého. Audi e-tron Sportback vychádza z pôvodného e-tronu, len má o čosi športovejšie pôsobiaci dizajn. SUV s karosériou kupé má ale lepší dozajd a unikátne matrix LED svetlomety, ktoré sú ako zo sci-fi filmu alebo počítačovej hry.

RECENZIAAudi e-tron 55 s ukradnutými späťákmi dá pokojne aj 300 km

ZDROJ | Audi

Audi e-tron Sportback je mladším súrodencom s pôvodným Audi e-tron, ktorý sme nedávno testovali. Novinka má však zadnú časť podstatne viac skosenú, čím má pôsobiť športovejšie. Tomu pomáhajú aj „nafúknuté“ časti karosérie, aby e-tron pôsobil masívne. Samozrejmosťou sú obrie kolesá, ideálne aspoň s 20 palcami.

Ani pod novou kapotou sa toho veľa nezmenilo. Dopredu novinku poháňajú rovnaké elektromotory na oboch nápravách s celkovým výkonom 265 kW. V tzv. Boost režime vedia generovať 300 kW. Pôjde tak o model e-tron Sportback 55 quattro. Na stovku sa má dostať z 5,7 sekundy.

ZDROJ | Audi

Ten dopuje rovnaká 400 V batéria s kapacitou 95 kWh (dostupných 86,5 kWh). Na jedno nabitie má tak prejsť 446 km podľa metodiky WLTP, reálnejšie však 350 km podľa metodiky EPA. To je o necelých 10 % viac. Nabíjať sa dokáže maximálne 150 kW. Vo vnútri môže byť osadená 11 kW nabíjačka pre striedavý prúd.

ZDROJ | Audi

Tým najzaujímavejším sú na novinke ale nové predné svetlá. Matrix LED svetlomety majú novú funkciu „carpet of light“, teda svetelný koberec. Tá má fungovať iba na diaľniciach a rýchlostných cestách. Vďaka miliónom mikroskopických zrkadiel vo vnútri každého svetla (digital micromirror device – DMD) je nový e-tron schopný vytvárať na ceste pred vozidlom prakticky akýkoľvek svetelný obrazec.

Tak zvláda aj vykresľovanie práve akéhosi extrémne výrazného svetelného koberca, dokonca aj s náznakmi stôp kolies. Všetko ostatné okolo je osvetlené iba čiastočne, no stále dostatočne. Svetlá budú ale schopné zobrazovať šírku vozidla na úzkych cestách, vďaka čomu bude vodič vedieť, koľko priestoru má po stranách.

ZDROJ | Audi

Všemožné senzory vo vozidle zároveň dokážu detegovať prípadných chodcov a nasvietiť ich tak, aby si ich vodič pri ceste dostatočne vopred všimol. Nové Matrix LED svetlomety ale neprídu hneď s novým e-tronom, ale až v polovici roka 2020.

ZDROJ | Audi

Samozrejmosťou novinky sú aj príplatkové kamery namiesto klasických spätných zrkadiel, ale aj prepracovaný MMI infotainment systém vo vnútri. To je mimochodom, takmer identické, s pôvodným e-tronom. Novinkou oproti e-tronu bude aj nová farba plasma blue.

ZDROJ | Audi

Audi e-tron Sportback príde na európsky trh na jar budúceho roka. Cena zatiaľ známa nie je, očakáva sa mierne vyššia ako v prípade pôvodného modelu. Audi e-tron pritom u nás začína na sume 81 400 €. V predaji bude verzia 55 Quattro, ale aj verzia 50 Quattro s výkonom 230 kW, 71 kWh batériou a 120 kW nabíjaním.

ZDROJ | Audi

ZdrojAudi

Komentáre k článku