Audi e-tron Sportback je elektrická a dizajnová lahôdka v jednom

Ak potrebujete praktický priestor, no túžite po športovom dizajne, navyše máte chuť na niečo moderné a efektívne – nemusíte sa obmedzovať. Audi e-tron Sportback ponúka túto kombináciu dôkladne prepracovanú.

Audi e-tron, prvý elektromobil z dielne automobilky, spravil radosť skutočne širokému spektru automobilových fanúšikov. Audi na úspech živo reaguje a aj preto sme mali možnosť vyskúšať čerstvú novinku Audi e-tron Sportback. Veľkorysé SUV so športovo ladenými líniami je príjemným balansom v situáciách, kedy potrebujete do auta dostať celú rodinu, no zároveň vás neopustil duch chlapca, ktorý má občas potrebu sa trochu vyblázniť.

Pozrite siVyskúšali sme Audi e-tron v Abú Dhabí. Koľko prejde?

V redakcii sme mali Audi e-tron Sportback v bielej gletscher metalíze. Prvé pocity boli jednoducho také, že pred nami stojí naozaj masívny elektromobil, ktorý však pôsobí dynamicky a svižne. Strecha sa príjemne plynulo ťahá až k dverám batožinového priestoru. Dizajnérom sa takto podarilo vytvoriť siluetu, ktorá okamžite vzbudí dojem perfektne prepracovanej aerodynamiky. Rečou fanúšika dizajnu sú to krásne línie, ktoré koketujú s prívlastkom nadčasové.

Dynamický exteriér doplnený perfektnými detailami

Pri obchádzaní e-tron Sportback sa musíme zastaviť pri prednej maske. Výrobca zvlášť upozorňuje na 8-uholníkovu prednú masku chladiča so zvislými prvkami, no nás predná maska upútala najmä ako celok. Je prekvapivo kompaktná a perfektne zladená.

S privretými očami a zapojením fantázie sme mali pocit, že pripomína schému zapojenia elektrického obvodu. Fantázia pracuje naplno, no nakoľko stojíme pred plne elektrickým automobilom, tak nám tieto predstavy perfektne hrajú s e-tron ako celkom. Paket S-line pritom dodáva punc výnimočnosti a dravosti. Jednoducho zamilujete sa, ako my v redakcii.

Bez zbytočného fantazírovania si zasa užívame predné matrix LED svetlomety. Pôsobia dravo vďaka trojici nižšie umiestnených líniek. Trend prepojených svetlometov na zadnej časti neobišiel ani túto karosériu e-tron a my opäť nemôžeme nič vytknúť. To, že sa svetlá zhasínajú dynamicky nás veľmi bavilo.

Audi e-tron Sportback podľa nás perfektne hrá ako celok, rovnako ako v detailoch. Keď ich už spomíname. Dizajnovo-funkčný prvok na spodnej časti dverí tiahnuci sa takmer po celej dĺžke vozidla dáva pohľadu z boku opäť niečo naviac.

Audi e-tron Sportback, ktorý sme mali možnosť vyskúšať, bol vybavený nabíjacím portom z oboch strán. To oceníte, ak chcete doma nabíjať výkonom až 22 kW z dvojice nabíjacích Wallboxov. Ak máte len jeden Wallbox, s Audi sa k nemu dostanete zo strany, ktorá vám najviac vyhovuje. Majitelia rodinných domov, či parkovacích státi, ktoré majú obmedzené možnosti inštalovania nabíjacej stanice presne vedia o čom hovoríme.

Samozrejme vpravo máte možnosť nabíjať jednosmerným prúdom a to až výkonom 150 kW. Čo to znamená? „Plnú“ batériu môžete mať za menej ako hodku, aj keby ste boli úplne vybití.

O vysokom nabíjacom výkone sme sa presvedčili aj na vlastnej koži pri nabíjaní v bratislavskom nákupnom centre Aupark. Však pozrite sa sami, hlavný prístrojový panel nám ukazoval aktuálny výkon 130 kW! Prišli sme s 50% batériou a na 100% sme boli za polhodinku. To si nestihnete ani dať stretko a kávu, doslova!

Na jedno nabitie aj na dovolenku

Mimochodom, Audi posúva elektormobilitu vpred zásadným spôsobom. Audi e-tron Sportback, ktorý sme mali možnosť vyskúšať mal naozaj štedrý dojazd 446 kilometrov na jedno nabitie. Tu už aj najväčší skeptici zostávajú bez argumentov. Samozrejme závisí od štýlu jazdy a trasy, aj diaľničnými rýchlosťami sa však môžete spoľahnúť na reálny dojazd 300 km.

Pocity, ktoré Audi e-tron Sportback vyvolá pri pohľade na exteriér, interiér ešte umocní. Bohatý priestor, luxusné povrchové úpravy sú pedantne nakombinované ako farebne, tak materiálovo. Čierna koža prešívaná antracitovou niťou či podsvietenie, ktoré sa dá personalizovať až 30 farbami, hovoria jasnou rečou.

Audi e-tron Sportback však skutočne pochopíte až keď si sadnete za volant. Vodič má k dispozícii 6 displejov(!). Dva v stredovom panely, ten za volantom, dva kamerových spätných zrkadiel a ako bonus praktický plne farebný obrovský head-up displej. Vďaka tomuto množstvu zobrazovacích plôch máte vždy všetky potrebné informácie na dohľad bez toho, aby ste museli prestať sledovať cestu pred vami. Je teda jasné, že bezpečnosť tu hrá veľmi dôležitú úlohu.

Milovníci technológií si prídu na svoje

Hlavný 12,3-palcový plne dotykový displej je hlavnou ovládacou jednotkou. Používateľské prostredie ponúka plejádu možností personalizácie. Veľmi milo nás prekvapila haptická odozva pod sklo zapracovaných tlačidiel na stredovej konzole. Infotainmentu sa však budeme podrobnejšie venovať v ďalšom diely nášho seriálu o Audi e-tron Sportback, ktorý si rozhodne nenechajte ujsť.

Samozrejme nechýbajú ani dnes už povinné vychytávky ako bezdrôtové nabíjanie technológiou Qi pre smart zariadenia, možnosť prepojiť smartfón na vonkajšiu anténu vozidla, možnosť pripojiť vozidlo na internet vďaka zabudovanej SIM karte, či zrkadlenie smartfónu na MMI displej.

Kamerové spätné zrkadlá sú nevyhnutná budúcnosť automobilového priemyslu. V Audi ich zapracovali medzi prvými na svete a to doslova bravúrne.

Špičkové OLED displeje „späťákov“ sú krásne plynulé, majú perfektnú farebnú saturáciu a sú dostatočne veľké. Zvyknete si rýchlo. Prekvapí vás aj vynikajúca viditeľnosť v noci či praktické zobrazovanie áut v mŕtvom uhle.

Zrkadlá v exteriéri vytvárajú perfektný dizajnový prvok, ktorý vôbec neruší celkový dojem z auta. Naopak, doslova sa nám stávalo, že sme od šoférov áut dostávali „palec hore“, Audi e-tron totiž s kamerovými spätnými zrkadlami pôsobí mimoriadne futuristicky.

Audi e-tron Sportback S-line 55 quattro, ktorý sme mali možnosť vyskúšať mal výkon 300 kW, teda 408 koní, a jeho cenovka začína na 88 530 €. Ak vás tento luxusný športový elektromobil zaujal, príďte na náš portál TECHBOX.sk, pretože o týždeň vám predstavíme ďalšie vychytávky tohto unikátu na našich cestách.

Článok vznikol v spolupráci s Audi Slovensko

Komentáre k článku