Audi e-tron prototyp – interiér, ktorý vás dostane do novej dimenzie

Automobilka Audi priblížila interiér a technológie Audi e-tron prototyp. Okrem prvotriedneho zvuku sa môžeme tešiť na zaujímavé funkcie virtuálnych spätných zrkadiel.

ZDROJ | Audi

Audi e-tron prototyp je elektrické SUV s rozmermi 4,901 metrov na dĺžku, 1,935 metrov na šírku a 1,616 metrov na výšku. Audi e-tron je prvým sériovým automobilom, ktorý disponuje virtuálnymi vonkajšími spätnými zrkadlami.

Tie fungujú tak, že v ich držiakoch je na šesťuholníkovom konci integrovaná malá kamera s rozlíšením 1280 x 1080 pixelov. Elektrické vyhrievanie chráni objektív kamery pred zarosením a zamrznutím a tým zabezpečuje dobrú viditeľnosť za každého počasia.

ZDROJ | Audi

Keď kamera rozozná nečistotu, automaticky sa aktivuje vyhrievanie. Navyše sa zobrazí upozornenie v združenom prístroji ak je potrebné kameru očistiť manuálne. Oproti štandardným vonkajším spätným zrkadlám virtuálne zrkadlá redukujú šírku vozidla o 15 centimetrov.

Obrazy kamier sa zobrazujú digitálne spracované na MMI displejoch OLED s rozlíšením 1200 x 800 pixelov, umiestnených na prechode medzi prístrojovým panelom a dverami. Displeje sú harmonicky integrované do oblúka „Wrap-around“, ktorý obopína kokpit.

ZDROJ | Audi

Pozrite siAudi e-tron FE04 – elektrická Formula s rýchlosťou 225 km/h!

Vo vnútri nájdeme dva displeje MMI touch response, ktoré sú nasmerované na vodiča. Horný displej splýva vo vypnutom stave s plochou Black Panel a spodný displej je integrovaný do stredovej konzoly.  V systéme MMI môže vodič zvoliť tri zobrazenia – pre diaľnicu, odbočovanie a parkovanie. Systém automaticky prepína medzi zobrazeniami.

Diaľničné zobrazenie sa objaví, keď vozidlo ide rýchlejšie ako 90 km/h a navigačný systém hlási, že je na diaľnici. Obraz sa priblíži aby bolo možné lepšie odhadnúť rýchlosti pri rýchlej jazde – vozidlá sa zjavujú väčšie.

Keď vodič signalizuje odbočovanie alebo zmenu jazdného pruhu zapnutím smerových svetiel, odbočovacie zobrazenie rozšíri výrez obrazu na príslušnej strane. Tým sa zmenší mŕtvy uhol.

ZDROJ | Audi

Keď vodič zaradí spiatočku, kamera zobrazí obrubník pre zlepšenie prehľadu pri parkovaní. Obraz sa rozšíri smerom nadol – podobne ako automatické sklonenie normálneho zrkadla pri cúvaní.

Oba displeje zobrazujú prehľadné informácie o stave vozidla. Haptická a akustická spätná väzba umožňujú komfortné používanie v automobile. Okrem ovládania pomocou dvoch dotykových displejov môže vodič množstvo funkcií aktivovať aj
pomocou hlasového ovládania prirodzenou rečou.

ZDROJ | Audi

Pozrite siAudi e-tron Vision Gran Turismo prichádza z počítačovej hry i do reality

Čo sa týka sedadiel, o komfort sa stará trojstupňová ventilácia a tiež možnosť nastaviť profily pre jednotlivých pasažierov. Nechýba možnosť masážnej funkcie so 7 druhmi masáže.

Vo vnútri nájdeme prvotriedny priestorový audio systém, o ktorý sa postarali majstri z Bang & Olufsen. Srdcom ozvučovacieho systému Bang & Olufsen je multikanálový digitálny zosilňovač s výkonom 705 W, ktorý napája sústavu 16 reproduktorov.

Niektoré z nich, napríklad 3D reproduktory v predných stĺpikoch a efektové reproduktory v zadných stĺpikoch karosérie majú neodymové magnety.

ZDROJ | Audi

Audi e-tron tiež sľubuje dokonalé odhlučnenie vďaka aeroakustike a tlmeniu hluku. Tomu výrazne dopomáha samotný elektrický pohon.

Čerešničkou na torte je interiérová funkcia Air Quality Paket, ktorá sa nielen stará o kvalitu vzduchu, ale aj používa ionizátor a aromatizáciu s letnou a zimnou arómou morského vzduchu a borovice.

Integrovaná inteligentná navigácia informuje vodiča o najvhodnejších trasách a tiež o tom, kde je najvhodnejšie či najbližšie nabiť vozidlo. Čo na interiér Audi e-tron prototyp poviete?

ZdrojE-tron.audi

Komentáre k článku