Audi e-tron GT je tu! Ponúkne brutálny výkon spojený s technológiami a luxusom

ZDROJ | Audi

Dlho očakávaný prírastok do rodiny Audi e-tron s podpisom gran turismo je oficiálne tu. Na cesty vyrazí už túto jar v dvoch verziách – Audi e-tron GT quattro a Audi RS e-tron GT, ktoré spájajú výkon a športové jazdné vlastnosti so 4-dverovým šasi a pohodlím pre celú posádku.

Nové Audi e-tron GT má byť začiatkom novej éry série gran turismo. Športového ducha a aj kúsok z dynamického dizajnu exteriéru si požičiava od sesterského Porsche Taycan. V interiéri však spája športové prvky s dizajnom bežných modelov Audi stvorených na každodenné mestské jazdy.

ZDROJ | Audi

Nový model bude hneď od začiatku dostupný v dvoch verziách, ktoré budú disponovať rovnakým batériovým modulom s kapacitou 85 kWh a 800-voltovou technológiou, vďaka ktorej budú podporovať rýchle nabíjanie cez jednosmerný prúd (DC) s výkonom až do 270 kW. Na jedno nabitie by mala táto kapacita vystačiť na 488 kilometrov (odhad WLTP pre quattro). Na tak výkonnej nabíjačke bude e-tron GT schopný získať ďalších 100 km dojazdu už v priebehu 5 minút.

ZDROJ | Audi

Audi e-tron GT quattro ponúkne celkový výkon 350 kW (476 PS) a krútiaci moment 630 Nm, zatiaľ čo variant RS e-tron GT začína na výkone 390 kW (530 PS) s možnosťou jeho dočasného zvýšenia až na 475 kW (646 PS) po dobu 2,5 sekundy. Z nuly na 100 km/h sa dostanú za 4,1 resp. 3,3 sekundy (RS) a maximálne dosiahnu rýchlosť 245 a 250 km/h.

ZDROJ | Audi

Pohon ponúkne aj inteligentné ovládanie tzv. plachtenia a rekuperácie so schopnosťou spätného získania až 265 kW energie pri brzdení. Pri AC napájaní bude e-tron GT spočiatku podporovať výkon 11 kW, krátko po uvedení na trh sa však dočká aj podpory 22 kW nabíjačiek.

Technickú stránku interiéru bude už v základe pokrývať 12,3“ Audi virtual cockpit a 10,1“ dotykový infotainment systém MMI touch pripravený aj na ovládanie hlasom a neustále pripojenie k internetu. Túto zostavu si bude možné za príplatok rozšíriť o head-up displej, takzvaný Audi phone box a prémiový audio systém od spoločnosti Bang & Olufsen.

Súčasťou základnej výbavy bude aj bezpečnostný systém Audi pre sense front a pre sense basic s možnosťou jeho rozšírenia o balíky „Tour“, „City“ a „Park“, resp. balík plus, ktorý zahŕňa všetkých asistentov a doplnkov vrátane nočného videnia, kamier s priestorovým výhľadom a inteligentným adaptívnym tempomatom do jedného balíka. Kúsok z tejto high-tech výbavy sme si mali možnosť vyskúšať aj v modeli Audi A3 Sportback aj v našej redakcii.

RECENZIAAudi A3 Sportback – takto má vyzerať športová elegancia

Audi zaobalilo tento športovo-elegantný model do karosérie s rozmermi 4,99 x 1,96 x 1,41 metra so štedrým 405-litrovým batožinovým priestorom. Aj keď ide o 4-dverové kupé s pomerne praktickým dizajnom, jeho aktívna aerodynamika s prepínateľmými prívodmi vzduchu pre brzdy a chladiče, ako aj zadný spojler a uzavretý spodok podvozku sa podpísali pod nízky koeficient odporu len 0,24 C.

ZDROJ | Audi

Výrazné svetlomety Matrix LED budú pre variant RS e-tron GT štandardom, v prípade variantu e-tron GT quattro budú dostupné za doplatok. Tieto svetlomety bude navyše možné rozšíriť o laserové svetlá, ktoré zdvojnásobujú ich dosah pri použití diaľkových svetiel. Samozrejmosťou je už prítomnosť dynamických svetiel s tzv. „coming home“ a „leaving home“ animáciami.

ZDROJ | Audi

Okrem dvoch výkonnostných verzií bude nové Audi e-tron GT dostupné v niekoľkých dizajnových balíkoch, variant RS si však zachová isté exkluzívne prvky. Za pozornosť stojí najmä dizajnový balík bez zvieracej kože, ktorý bude v celom interiéri využívať iba syntetické a najmä recyklované materiály.

RECENZIAAudi e-tron Sportback – Keď elektriku, tak štýlovú prémiu!

Audi e-Tron GT quattro bude na nemeckom trhu začínať na cene 99 800 eur a variant RS e-tron quattro na cene 138 200 eur. Jeho predaj má byť spustený ešte v priebehu tejto jari, kedy sa snáď dozvieme viac informácií aj o jeho slovenskej distribúcii vrátane ceny pre náš trh.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku