Audi e-tron dorazilo na Slovensko! Koľko sa ich predá?

Audi naplno nastupuje na vlnu elektrických áut. Prvé elektrické Audi e-tron sa už začalo predávať aj na Slovensku. Plány sú trúfalé, avšak novinka má šancu zaujať. Prečo?

S Audi e-tron sme sa zoznámili už v Abú Dhabí, kde sme spolu strávili celý deň a prešli okolo 400 kilometrov. Naše dojmy si môžete pozrieť v reportáži z prvej jazdy s Audi e-tron alebo ešte lepšie na videu.

https://youtu.be/rt8UeDR7UYA

Audi e-tron je prvým 100% elektrickým modelom v ponuke výrobcu prémiových automobilov. Ešte pred samotným predajom Audi spustilo predobjednávkový systém, kde eviduje približne 20 000 predobjednávok. Na Slovensku si ho predobjednalo 23 zákazníkov, tí by sa k novinke mohli dostať už v najbližších týždňoch.

Audi však predpokladá, že na Slovensku predá tento rok 80 až 100 kusov modelu e-tron. Uvidíme, či sa tieto plány naplnia, no vzhľadom na aktuálny trend elektrických áut, obľúbenosť segmentu SUV a už aj novú podporu elektromobily zo strany štátu nemusí ísť vôbec o prehnané očakávania.

Audi má na smelé plány aj ďalší dôvod. Aktuálne pre Audi e-tron na Slovensku neexistuje konkurencia. Totiž žiadny výrobca nemá v ponuke prémiové SUV, ktoré by mohlo s Audi e-tron súperiť. Najbližšie to bude Jaguar I-Pace.

Rozhodne odporúčame prečítať si našu reportáž z Abú Dhabí, kde sa o Audi e-tron dozviete množstvo informácií a reálnych skúseností. Nespomenuli sme tam však batožinový priestor. Audi e-tron je pritom aj celkom praktické rodinné auto. Celkovo tu uložíte 660 litrov batožiny, pritom vpredu je malý 60 litrový priestor a vzadu 600 litrov.

Batéria má kapacitu 95 kWh, to už určite viete. Vďaka jej uloženiu naspodu má Audi e-tron nízke ťažisko a výborné jazdné vlastnosti. Počas prezentácie sme sa však dozvedeli, že využiteľnosť batérie je 83,6 kWh. Nevyužiteľný rozsah tvorí 8% baterie.

Pozrite siVyskúšali sme Audi e-tron v Abú Dhabí. Koľko prejde?

Napríklad ak máte stav batérie na úrovni 16%, váš dojazd je už len okolo 50 km. Ak sa však dostanete na 8%, batéria hlási 0 a auto zastaví. Po opätovnom naštartovaní však viete ešte prejsť 150 – 200 metrov, čo je vhodné, ak by ste s odstaveným Audi e-tron mohli prekážať na ceste.

Celkovo Audi poskytuje na batériu záruku 8 rokov a 160 000 km (pre porovnanie napríklad Hyundai KONA Electric má záruku 8 rokov/200 000 km). Výhodou je však 100% hĺbka opraviteľnosti. Ak sa vám poškodí niektorý z modulov batérie, je vymeniteľný a opraviteľný.

Ako už určite viete, ideálne je nabíjanie batérie na 80%, čo predlžuje životnosť batérií a tie vydržia viac nabíjacích cyklov. Vďaka rýchlemu nabíjaniu výkonom 150 kW je možné batériu nabiť na 80% do 30 minút. Zvyšných 20% vám však bude trvať ďalších 30-40 minút. Pozrite sa na časy nabíjania aj z bežnej siete.

Ak sa pýtate, kedy už môže mať elektrické auto problém naštartovať, tak na Slovensku by sme takýto stav hľadali ťažko. Audi e-tron by malo bezprobémov fungovať až do -25°C. Mimochodom štandardne je nabíjací konektor vľavo, ale za príplatok vám ho vyrobia aj vpravo.

Oba elektrické motory sú zaujímavé aj chladením kvapalinou. Výhodou je ich tepelná stabilita a tak môžete predbiehať kedykoľvek, motor sa nijak neprehrieva. A samozrejme teplo z elektrického motora sa využíva aj na vykurovanie.

Audi e-tron je vďaka dvojici elektromotorov na oboch nápravách štvorkolkou. Pohon quattro je však úplne iný, ako sme boli zvyknutí. Napríklad každá z náprav vyhodnocuje podmienky až 10 000x/s. Toto je podľa Audi najlepšie Quattro, aké kedy Audi vyrobilo.

ZDROJ | Tomáš S.

Audi sa chváli aj vysoko účinnou rekuperáciou, podľa výrobcu dokáže uskladniť až 70% kinetickej energie. Opäť je výhodou dvojica elektromotorov. K dispozícii sú pritom 3 stupne rekuperácie a 7 režimov jazdy, vrátane offroad.

Počas prezentácie Audi e-tron na Slovensku sme prvýkrát videli aj e-tron aj s klasickými spätnými zrkadlami.

Úprimne? Priplaťte si za virtuálne spätné zrkadlá, ktoré vďaka kamerám a dvojici OLED displejov v predných dverách pôsobia nielen futuristicky, ale môžu byť aj praktickejšie. S klasickými zrkadlami sa z Audi e-tron stáva bežné auto, a to je škoda. Príplatok 1 731€ pritom nie je pri cene Audi e-tron vysoký, celková cena totiž začína na 81 400 €.

Virtuálne spätné zrkadlá majú navyše svoj vlastný softvér a napríklad s narastajúcou rýchlosťou v nich vidíte viac, zoom sa mení automaticky.

Mimochodom, novinkou je aj Routenplaner cez myAudi App. Plánovanie vašej cesty je tak presné a zahŕňa aj čas potrebný na nabíjanie. Špeciálna karta e-tron Charging Service však na Slovensku nebude v prvej vlne dostupná.

Stále si myslíme, že Audi e-tron je zatiaľ najlepšie elektrické auto, aké sme mali možnosť vyskúšať. Tešíme sa však na plnohodnotný test, z ktorého vám prinesieme ďalšie poznatky.

Komentáre k článku