Audi avizuje E-Tron S a E-Tron Sportback S s trojicou motorov

Elektromobil s označením S dostane dva motory na zadnú nápravu, jeden na prednú. Toto riešenie vraj dokáže vektorovať krútiaci moment.

Audi E-Tron Sportback ešte neprišiel do predaja, má sa tak stať v prvej polovici tohto roku, a Audi už avizuje opäť vylepšený E-Tron. Chce ponúknuť športovú verziu svojho elektromobilu s trojicou motorov, ktorý ponesie označenie S.

E-Tron S a E-Tron Sportback S majú byť obratnejšie, ostrejšie a dynamickej, tvrdí automobilka. To chce dosiahnuť pridaním tretieho motoru. V S verzií budú dva motory na zadnej náprave, jeden na prednej. Celkový výkon tak má vzrásť z 265 kW na 320 kW, respektívne na 370 kW pri 8 sekundovom booste. Oba modely zvládnu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. To je približne o sekundu rýchlejšie než modely bez S v názve.

Automobilka nespresnila kedy presne majú eskové modely prísť na trh, neavizovala ani cenu. V tlačovej správe hovoria o vôbec prvom 3-motorovom sériovo vyrábanom elektromobile. To by mohlo naznačovať, že E-Tron S príde pomerne skoro, nakoľko 3-motorové verzie svojich elektromobilov avizovala aj Tesla.

 

Trochu prekvapením je, že síce v E-Trone pribudne motor, no kapacita batérie zostane rovnaká, ako je aktuálne ponúkaná. Teda 95 kWh, čo vystačí približne na 320 kilometrov. Automobilka nekonkretizovala ako a či vôbec chce udržať dojazd po pridaní elektromotoru a zvýšení hmotnosti vozidla.

Trojica motorov má fungovať inteligentne, teda nebudú všetky motory vždy aktívne. Pri bežnej jazde budú aktívne len tie na zadnej náprave. Tretí motor sa aktivuje len v prípade, keď budete potrebovať mať vozidlo lepšie pod kontrolou. Napríklad, na klzkom povrchu, či v šmyku. Trojica motorov tiež dokáže vektorovať krúcia moment, teda dodať na každé koleso rôznu mieru energie.

Ako by mal Audi E-tron vyzerať si pozrite na fotografiách. Štýl je mierne agresívnejší, nad kolesami je väčší oblúk a difúzor je podstatne výraznejší.

ZdrojAudi

Komentáre k článku