Audi A6 e-tron concept dokáže premeniť svoje LED svetlomety na herný projektor

ZDROJ | Audi

Audi na šanghajskom autosalóne predstavilo nový koncept modelu A6, ktorý má byť na 95 % totožný s produkčnou verziou. Novinka nechá spaľovacie motory a hybridný pohon v spätných zrkadlách a v plne elektrickej podobe bude konkurovať najmä sedanu Tesla Model S.

Audi a Porsche k sebe majú najmä v oblasti elektromobilov skutočne blízko, čo dokazuje aj nová generácia modelu A6. Postavená bude totiž na ich spoločne vyvinutej architektúre Premium Platform Electric (PPE), ktorú bude mimochodom využívať aj nový Porsche Macan. Z hry tak vypadávajú verzie s „klasickým“ či hybridným pohonom. Súčasná verzia modelu A6 by však z ponuky nateraz zmiznúť nemala, A6 e-tron sa k nej pridá v roku 2023.

ZDROJ | Audi

Novinka za sebou síce v tejto chvíli nesie dodatok „concept“, no na rozdiel od väčšiny konceptov už Audi na tomto dizajne neplánuje takmer nič meniť, s výnimkou kľučiek a ďalších drobností. S istotou tak môžeme povedať, že nová generácia A6 bude mať na dĺžku 4,96 metra, na šírku 1,96 metra a na výšku 1,44 metra, čo sú mimochodom takmer na vlas rovnaké rozmery, aké má aj spomínaný Model S od Tesly.

ZDROJ | Audi

Do platformy PPE sa v tomto prípade dostal batériový modul s kapacitou 100 kWh, ktorý by mal novinke vystačiť na prejdenie zhruba 700 km na jedno nabitie. Vďaka 800-voltovej architektúre bude A6 e-tron podporovať nabíjanie výkonom až 270 kW, vďaka čomu mu bude na získanie ďalších 300 kilometrov dojazdu stačiť stráviť zhruba 10 minút na nabíjačke. Z piatich na 80 % sa novinka bude schopná nabiť zhruba v priebehu 25 minút.

Nateraz Audi pri koncepte počíta s duálnym pohonom s celkovým výkonom 350 kW a krútiacim momentom 800 Nm. Hovorí sa ale aj o cenovo dostupnejšej verzii s jedným elektromotorom umiestneným na zadnej náprave, ktorý by sám o sebe mal poskytovať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 7 sekúnd.

ZDROJ | Audi

Vonkajší dizajn Audi A6 e-tron concept zaujme na prvý pohľad, na druhý v ňom ale nájdeme niekoľko zaujímavých riešení. Tým prvým je jeho samotná farba, ktorú Audi nazýva Helio Silver. Jej odtieň má prirodzene odrážať slnečné žiarenie a tým prirodzene udržiavať interiér vozidla v chlade. Dôvodom je samozrejme snaha o predĺženie dojazdu, ktorému vypnutie klimatizácie určite prospeje.

ZDROJ | Audi

Druhé zaujímavé riešenie sa ukrýva v predných digitálnych matrix LED svetlometoch, ktoré sú vo svietení natoľko samostatné, že dokážu fungovať ako projektor. Zaparkovaná Audi A6 e-tron tak dokáže na stenu pred sebou premietať jednoduché hry pre celú posádku s ich ovládaním cez smartfóny.

Pod nezvyčajne štíhlymi svetlometmi nájdeme vzduchové tunely pre zlepšenie aerodynamiky vozidla, vďaka ktorým Audi A6 e-tron dosahuje rovnaký koeficient odporu (0,22) ako športový elektromobil Porsche Taycan.

Audi a Porsche spustia výrobu nových modelov postavených na platforme PPE v roku 2022. Vyrábané budú v Nemecku, ako aj v novej fabrike v Číne. Audi A6 e-tron sa zrejme dostane do predaja až v priebehu roka 2023, prakticky bok po boku s elektrickým SUV modelom Audi Q6 E-Tron.

ZdrojAudi

Komentáre k článku