Ani členitý terén nezaskočí Mercedes-Benz All Terrain triedy C

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz ponúka All Terrain ako alternatívu v segmente triedy C tým, ktorým sa zdajú kombíčka príliš malé a SUV zase priveľké. Po predstavení úspešného konceptu All-Terrain triedy E na jar 2017 teraz prichádza v triede C ako univerzálne riešenie automobilu určeného na bežné cesty i do náročnejšieho terénu.

Novinka má svetlú výšku o 40 milimetrov vyššiu ako štandardný model. All-Terrain dostáva ďalšie dva režimy pohonu. Offroad je na zvládnutie členitého terénu, vďaka Offroad+ s reguláciou rýchlosti pri zjazde zvládnete prudké svahy. Automobil sa štandardne dodáva s pohonom všetkých kolies 4MATIC.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Medzi off-roadové dizajnové prvky patrí výrazná maska ​​chladiča s pochrómovanými ozdobnými prvkami a vloženou stredovou hviezdou, špeciálne nárazníky, či obloženie podbehov kolies v matnej tmavosivej farbe.

Objem a variabilita batožinového priestoru zostáva rovnaká, športová zadná časť má objem 490 až 1 510 litrov. Zadné dvere Easy-Pack sú súčasťou štandardnej výbavy, je možné ich ľahko otvárať, resp. zatvárať stlačením tlačidla na kľúči v zapaľovaní, spínača vo dverách vodiča, alebo uvoľňovacej rukoväti na zadných dverách.

Pozrite siMercedes-Benz EQV – luxusná elektrická dodávka s prekvapivo nízkou spotrebou

ZDROJ | Mercedes-Benz

Posádku poteší intuitívny systém infotainmentu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) ako aj najnovšia generácia asistenčných systémov riadenia. Prístrojový panel je k vodičovi sklonený o šesť stupňov. LCD displej pre vodiča je voľne uložená, budí tak dojem, že pláva pred panelom. Vďaka tomu sa displej vodiča odlišuje od bežných kokpitov s klasickými číselníkmi. Zákazníci majú na výber medzi 10,25 palcovou a 12,3 palcovou verziou. Pre All-Terrain bola navrhnutá nová nadstavba Offroad. Obsahuje viacero podrobných informácií ako napríklad sklon, klesanie, uhol riadenia či poloha vozidla.

Informačný a zábavný systém pre All-Terrain má špeciálnu offroadovú obrazovku, ktorá zobrazuje sklon, klesanie a uhol riadenia. Zobrazuje tiež geokoordináty vozidla a kompas.ZDROJ | Mercedes-Benz

Druhá generácia MBUX prináša mnohé inovácie. Ikony na LCD displejoch uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a jazdného komfortu. Je možné ich individualizovať pomocou troch štýlov zobrazenia (klasický, športový, diskrétny) a niekoľkých režimov.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Vyvážený jazdný komfort a jazdnú stabilitu zabezpečuje už v štandardnej výbave odpruženie s pasívnym systémom tlmenia. Tlmiaci účinok je prispôsobený povrchu vozovky v závislosti od amplitúdy. Vtedy sa komfort jazdy zvýši obmedzením účinku tlmenia, ak sú nárazy vážnejšie, plné tlmenie zaistí väčšiu stabilitu.

Mercedesy triedy C majú už v štandarde výkonné LED svetlomety. Systém Digital Light obsahuje špeciálne off-roadové svetlo. Pri jazde v ľahkom teréne široké osvetlenie zaisťuje, že uvidíte prekážky skôr, dokonca i v zákrutách. Hneď ako sa aktivuje režim jazdy v teréne, zapne sa osvetlenie. Funkcia je aktívna do 50 km/h a automaticky sa vypne po prekročení tejto prahovej hodnoty.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Viete, že…

Digital Light má svetelný modul s tromi extrémne výkonnými LED diódami v každom svetlomete, ktorého svetlo láme a usmerňuje 1,3 milióna mikrozrkadiel? Rozlíšenie je viac ako 2,6 milióna pixelov.

Pozrite siPrvé skutočne rodinné auto na elektrinu? Mercedes-Benz EQT

Väčšiu trakciu a stabilitu pri jazde (aj na náročných povrchoch) zaisťuje pohon všetkých kolies 4MATIC. Na prednú nápravu sa distribuuje 45 % výkonu motora, na zadnú nápravu zvyšných 55 %. Nový pohon prednej nápravy umožňuje prenos vyšších úrovní krútiaceho momentu s ideálnym rozložením zaťaženia náprav pre dynamickú jazdu.

ZDROJ | Mercedes-Benz

All-Terrain je k dispozícii s benzínovým alebo naftovým motorom. V benzínovom modeli je použitý nový štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie (ISG). Na krátky čas je možné výkon spaľovacieho motora elektricky zvýšiť až o 15 kW.

Vďaka rekuperácii je benzínový motor veľmi efektívny. V modeli M 254 Mercedes-Benz po prvýkrát spojil všetky inovácie radu modulárnych motorov štvor- a šesťvalcových benzínových a naftových agregátov do jedného motora. Novinkou je segmentovaná nabíjačka so spojeným prúdením, ďalší vývoj technológie Twin Scroll.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Aj naftový variant má mild hybridný pohon. Jeho štvorvalcový motor (OM 654 M) je vybavený integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie a 48-voltovým elektrickým systémom. Aj v tejto verzii sa dokáže rekuperovať pri vypnutom motore. Elektrifikácia umožňuje použitie elektrického chladiaceho kompresora pre klimatizačný systém.

Pozrite siZažili sme Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC – Keď kráľ zostal kráľom

Konštrukcia vozidla bola navrhnutá tak, aby poskytovala čo najlepšiu ochranu cestujúcich v prípade nehody. Pri návrhu vozidla boli okrem zákonných noriem zohľadnené aj požiadavky na interné testy a kritériá pasívnej bezpečnosti, ktoré boli odvodené od skutočných nehôd.

ZDROJ | Mercedes-Benz

„Viac ako 10,5 milióna predaných kusov triedy C od roku 1982 ukazuje, ako veľmi je trieda C u našich zákazníkov obľúbená. A nová generácia sa taktiež výborne rozbehla, pričom za tri mesiace bolo viac ako 50 000 objednávok. S modelom C -Class All-Terrain, pridávame do našej silnej ponuky v tomto úspešnom segmente nový variant, spolu s modelmi Saloon a Estate,“ povedala Britta Seeger, členka predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz.

ZDROJ | Mercedes-Benz

All-Terrain bude debutovať v septembri na medzinárodnom autosalóne v Mníchove. Predávať sa začne už koncom tohto roka, ceny zatiaľ nepoznáme.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku