Android Auto dostane od svojho vydania v roku 2015 prvý zásadný redizajn, ktorý vodičom prinesie o niečo intuitívnejšie a bezpečnejšie ovládanie navigácie a multimédií počas jazdy.
Aplikácia Android Auto umožňuje vodičom ovládať niektoré funkcie smartfónu skrz ich infotainment systém vo vozidle. Od pôvodného vydania v roku 2015 už Android Auto podporuje zhruba 500 modelov od 50 rôznych výrobcov automobilov. Od tej doby prešiel dizajnový jazyk Googlu veľkou premenou, ktorá sa konečne odzrkadlí aj vo vozidlách.
Pozrite siVyhraj stojan do auta STURDO s NFC čipom a navigáciou Sygic!
Zrejme najočakávanejšou novinkou je nočný režim, ktorý vodičom ušetrí zrak počas šoférovania v noci, no taktiež umožní prostrediu lepšie zapadnúť do tmavého interiéru vozidiel. Google navyše zabezpečil, aby boli všetky texty a ovládacie prvky farebne odlíšené a teda dobre viditeľné aj pri použití nočného režimu.

Ďalšou dôležitou novinkou je nová navigačná lišta, ktorá vodičom umožní vidieť navigáciu a zároveň ovládať multimédiá a hovory. Vodič tak nebude musieť počas jazdy prepínať aplikácie a všetky dôležité prvky bude mať okamžite k dispozícii na jednej obrazovke.

Podobný efekt má zabezpečiť aj nové notifikačné centrum, v ktorom budú zobrazené posledné hovory, správy a upozornenia, ktoré si bude môcť vodič vypočuť a zareagovať na ne aj neskôr vo vhodnejšom čase.

Android Auto okrem toho začne plnohodnotne využívať ultraširokouhlé obrazovky, na ktoré bude vedieť roztiahnuť celé svoje prostredie a zobraziť na nich viac informácií a ovládacích prvkov. Poslednou kľúčovou novinkou bude automatické spustenie naposledy spustenej piesne, podcastu alebo navigácie okamžite po naštartovaní vozidla.

Majitelia vozidiel s podporou Android Auto sa nového dizajnu dočkajú niekedy v priebehu tohto leta. Google bude bližšie prezentovať Android Auto na aktuálne prebiehajúcej vývojárskej konferencii Google I/O, kde bude okrem toho bližšie predstavený aj Android Q, nové smartfóny Google Pixel 3a a 3a XL a ďalšie kľúčové novinky pre tento rok.
ZdrojGoogle
Komentáre k článku