Amazon Halo dokáže merať teplotu i náladu, vzbudzuje však obavy zo sledovania

ZDROJ | Amazon

Internetový gigant Amazon vstúpil do sveta nositeľnej elektroniky. Nový náramok Amazon Halo ponúka prekvapivo pestrú škálu funkcií pre sledovanie zdravia, spánku či dokonca nálady. Tú monitoruje pomocou dvojice mikrofónov, ktoré odpočúvajú všetko, čo v ich dosahu poviete.

Amazon sa pri vývoji vlastného náramku vybral vskutku nezvyčajnou cestou. Spája pri ňom totiž hardvér samotného náramku s cenou 100 dolárov (aktuálne v zľave za 65 dolárov) s predplatnou službou odomykajúcou väčšinu funkcií. Služba je pre nových majiteľov po dobu prvých šiestich mesiacov bezplatná, následne sa im začne z karty automaticky sťahovať každý mesiac 4-dolárový poplatok.

ZDROJ | Amazon

Samotný náramok nemá žiaden displej, za to však disponuje hneď dvojicou mikrofónov, ktoré budú počúvať každé vaše slovo. Amazon chce totiž analyzovať tón hlasu používateľov a na základe toho im v sprievodnej aplikácii zobraziť ich aktuálnu náladu, hladinu stresu a tón, akým pôsobia na ostatných ľudí v okolí.

ZDROJ | Amazon

K tomu sa už pridáva tradičný set funkcií inteligentných náramkov, teda sledovanie pohybu, spánku a zdravia. Náramok je odolný voči vode do 5 atmosfér a na jedno nabitie vydrží maximálne dva dni. Po vypnutí mikrofónov pomocou špeciálneho tlačidla sa jeho výdrž predĺži až na 7 dní.

ZDROJ | Amazon

Sprievodná mobilná aplikácia náramku dokonca dokáže na základe fotografií používateľov v spodnom prádle vytvoriť ich 3D model zobrazujúci ich postavu s rôznymi úrovňami percent telesného tuku. Porovnateľné klinické meranie telesných proporcií by podľa Amazonu stálo v Spojených štátoch zhruba 80 dolárov.

ZDROJ | Amazon

Kauza spojená s nahrávaním, úschovou a prepisom súkromných rozhovorov, o ktoré sa postarali inteligentné reproduktory Amazon Echo, sú už zjavne pre Amazon minulosťou a tak môže na scénu nastúpiť hardvér s výrazne väčšími možnosťami pre zber dát. Spoločnosť samozrejme v popise nového náramku uisťuje, že ochrana súkromia používateľov je pre ňu prioritou. Nikde však zároveň netvrdí, že zozbierané dáta nevyužíva na tvorbu cielenej reklamy.

ZdrojAmazon

Komentáre k článku