Ako sa elektromobil NIO dokáže nabiť z 0 na 100% za 3 minúty?

ZDROJ | NIO

Čínska automobilka NIO má v portfóliu už niekoľko elektromobilov, no okrem nich buduje čosi ešte unikátnejšie – sieť výmenných staníc na batérie pre svoje elektromobily. Žiaľ, toto sa zatiaľ deje iba na domácej pôde v Číne a tak vyskúšať niečo takéto je pre našinca takmer nemožné. FullyCharged sa ale k elektromobilu NIO ES8 dostal a vyskúšal aké to je.

Pozrite siAutomobilka Nio odhalila štýlové elektrické SUV – Nio ES6

ZDROJ | NIO

Jedným slovom rýchle. Kým najvýkonnejšie nabíjačky sveta dokážu nabíjať batérie elektromobilov v priebehu desiatok minút, plne nabitú batériu v NIO môžete mať za zhruba 3 minúty. A aby toho nebolo málo, pri takomto spôsobe výmeny nemusíte riešiť, či vaša batéria v aute bude rokmi čoraz viac a viac zničená a nebude schopná podávať dostatočný výkon.

NIO navyše pre prvých majiteľov ich vozidiel ponúka službu bezplatne, tak ako kedysi Tesla na nabíjanie na Superchartger nabíjačkách pre všetky svoje elektromobily. Ak ale NIO kúpite z „druhej ruky“, za nabitú batériu budete platiť. Aj tu sa ale cena odvíja od kapacity.

Pozrite siNIO ES8 – elektromobil z Číny, ktorý je o polovicu lacnejší ako Tesla

Ak teda vrátite do stanice batériu s ostávajúcou kapacitou 20 kWh, platiť v prípade NIO ES8 budete za 80 kWh energie, keďže batéria v obrovskom elektromobile má 100 kWh. Elliot Richards z FullyCharged hovorí o cene okolo 8-10 libier, takže 1 kWh vychádza na 0,10 – 0,12 libry.

ZDROJ | NIO

Plusom staníc, resp. služby od NIO je i to, že vopred viete, koľko batérií je dostupných na stanici, ktorú ste si vyhliadli, ale aj to, koľko ľudí čaká na výmenu.

ZDROJ | FullyCharged

Proces samotnej výmeny je jednoduchý a rýchly. Po tom, čo sa majiteľ NIO elektromobilu objedná na výmenu mu stačí prísť k stanici. O všetko ostatné sa postará obsluhujúci personál, ktorý elektromobil nacúva do stanice a spustí proces výmeny.

ZDROJ | FullyCharged

Vozidlo sa najskôr zdvihne, robotické ramená odskrutkujú batériu v podvozku a následne sa vybitá batéria vymení za novú, ktorá je už pripravená na podstavci pod ňou. Celý proces vyzerá zdĺhavo, no oproti klasickému nabíjaniu je veľmi krátky. Dokonca by sa dalo povedať, že výmena batérie je rýchlejšia ako bežné tankovanie benzínu.

NIO má vraj aktuálne 131 staníc na výmenu batérií v 58 mestách hlavne juhovýchodnej Číny. Do konca roka plánuje pridať ďalších 50 staníc.

Komentáre k článku