Ako najlepšie zvládnuť prácu z domu?

ZDROJ | Pixabay

Práca z domu sa v posledných týždňoch stala nevyhnutným riešením pre činnosť mnohých firiem. Samozrejme, nie je tu len od príchodu pandémie koronavírusu, mnohí jej čaru podľahli oveľa skôr. Po rozpačitých začiatkoch však mnoho spoločností zvažuje, že prácu z domu bude praktizovať naďalej. Zamysleli sme sa nad tým, čo je pre jej hladký priebeh dôležité.

Spoľahlivosť pripojenia

Karanténa a nútený pobyt doma zaskočili mnohých ľudí, keď zistili, že ich internetové pripojenie nie je príliš spoľahlivé, ak sa používa zmysluplnejšie, než len na bežné surfovanie po webe, alebo pokec na sociálnych sieťach. V prípade, že uvažujete o práci z domu, mali by ste mať zaistené kvalitné internetové spojenie s vaším zamestnávateľom či vašimi obchodnými partnermi. Stabilný a rýchly internet je dnes dostupný na celom Slovensku, nielen vo väčších mestách, ako to bolo ešte pred niekoľkými rokmi.

Často za kvalitné pripojenie ani nemusíte výrazne viac priplácať, stačí si len správne vybrať. V prípade, že je u vás dostupný optický internet, máte vyhraté. Našťastie však dnes už kvalitné pripojenie môžete získať aj cez mobilné dáta, napríklad s Domácim 4G internetom získate kvalitné pripojenie už od 10 eur/mesačne. Pre náročnejších sú k dispozícii aj balíčky Firemný 4G internet s obrovským množstvom dát a ešte vyššími rýchlosťami pripojenia.

ZDROJ | Dell

Okrem pripojenia je veľmi dôležitý aj bezproblémový vstup do firemných systémov a dobrá kompatibilita s počítačom a ďalšou technikou, ktorú využívate pri práci zo svojho domova. V tomto prípade sa poraďte s počítačovým expertom vo vašej spoločnosti, s ktorým bude nastavenie otázkou pár sekúnd.

Kvalitné nástroje

Bez cloudu to dnes už zrejme nejde nikde. Tieto riešenia zabezpečuje a vyberá zamestnávateľ. Práca však nie je len ťukanie do klávesnice, pozeranie do monitoru a telefonovanie. Jej neodmysliteľnou súčasťou sú porady a rôzne úrovne komunikácie so spolupracovníkmi. To v režime home office nie je úplne nemožné, ak rozhovory face-to-face nahradíte rôznymi nástrojmi na čety, hovory a videohovory.

Synonymom pre pracovný čet sa stala platforma Slack, ktorá v tejto oblasti presadila hlavne konverzácie rozdelené do špecifických kanálov, možnosť previazania týchto kanálov s rôznymi firmami, ale aj podporu aplikácií tretích strán. Slack zvládne aj skupinové hovory a videohovory (maximálne do 15 účastníkov). Ak vaša spoločnosť používa praktický a obľúbený Office 365, môže byť lepším riešením Microsoft Teams. Táto služba vám umožňuje pracovať odkiaľkoľvek a spolupracovať na diaľku so svojím tímom.

Môžete ju využívať prostredníctvom webového rozhrania a ak nemáte prístup k internetu, môžete pracovať pokojne aj off-line. Všetky zmeny, ktoré ste vykonali v off-line režime, sa aktualizujú v momente pripojenia na internet. Zaujímavé riešenia ponúka aj Orange, kde nepotrebujete žiadne vstupné náklady na infraštruktúru. Za službu Microsoft 365 platíte iba mesačný poplatok, ktorý začína na 5,33 eur (s DPH). Microsoft Teams vrátane videokonferencií je súčasťou balíka služieb Microsoft 365.

Tí, ktorí využívajú balík služieb od Google – G Suite, môžu siahnuť po platforme Meet. Videohovory si viete v prípade potreby uložiť do služby Disk Google. Osvedčená a obľúbená služba je tiež Cisco Webex. Z ďalších služieb, ktoré už zrejme používate, môžeme spomenúť FaceTime, Messenger, Telegram, Viber či WhatsApp.

ZDROJ | Logitech

Bezpečnosť

Dobrý manažment zariadení umožní bezpečný prístup k potrebným údajom. Treba si uvedomiť, že len profesionálne nástroje zaistia bezpečný prístup k dátam na diaľku oprávneným osobám. Bezpečnosť takejto infraštruktúry by mal mať na starosti vyškolený zamestnanec, ktorý sa v danej problematike orientuje. Druhou možnosťou, ako mať v bezpečí dáta, je využívať externé služby garantujúce efektívnu a spoľahlivú starostlivosť.

Takéto riešenie býva často zároveň najlacnejšie. V prípade, že využívate biznis služby od Orange, môžete získať ich virtuálnu kanceláriu, kde nájdete nástroje umožňujúce efektívnejšiu komunikáciu a spoluprácu pri riešení bežných úloh, prehľadný manažment firemných zariadení a v neposlednom rade bezpečný spôsob automatického zálohovania a synchronizáciu dát s garanciou profesionálneho šifrovania.

Služba Manažment mobilných zariadení sa stará o všetky firemné mobilné zariadenia, s ich narastajúcim počtom a množstvom platforiem je to nevyhnutný krok k jednoduchej správe a zabezpečeniu údajov. Služba Backup Expert zase predstavuje dostupné zálohovanie dát z počítačov, mobilných zariadení, databáz, sieťových diskov a e-mailového servera. Cena tejto služby začína na 1,5 € za jedného používateľa a jedno zariadenie.

Ak máte zvládnuté pripojenie, vybrali ste si kvalitné nástroje na spoluprácu s vaším tímom a všetko je pritom bezpečné, dosiahli ste ideálny stav pre prácu z domu. Už zostáva len nájsť si správne miesto, kde sa vám bude pracovať najlepšie a kde budete mať na prácu doma najväčší kľud.

Článok sme pripravili v spolupráci so spoločnosťou Orange Slovensko.

Komentáre k článku